"Tyhmät" yksittäiset kysymykset
-
@jodochus Ainakin matty oli järjestämässä ja olikohan myös Inna. Olis kyllä mahtavaa, jos tapahtuma saisi jatkoa!
-
@jodochus Miekin oon haaveillut Power Jumpin kouluratsastusversiosta!! 🤩🤩
-
@milja Äh unohdin jo vastata! Mutta kiitos tiedosta! matty taitaa olla lopettanut vai onkohan tauolla? Tägään röyhkeästi @Inna n tänne, jos hän sattuu olemaan se toinen järjestäjä
@Sonja joo siis mä oon haaveillut isoista PJ:n kaltaisista koulukisoista oikeasti jo monta IRL vuotta (laiskasti olettaen ja odottaen että joku muu järkkää sellaiset) ja tänään yhtäkkiä muistui mieleen Dressage Masters ja totesin että nyt on pakko tehdä asialle jotain Olisi kiva kyllä tämmöiset järjestää, varsinkin jos saisi luvan käyttää tätä samaista nimeä jne! -
@jodochus joo mattyn kaa järkättiin dressage mastersit joskus haaveillu kyllä kans moooonta kertaa uudelleen järkkäämisestä. Mulla on siihen kyllä matskut tallella.
-
-
Mulle saa kyllä heittää viestiä, jos joku/jotkut haluaa lähteä järkkään voin hyvin olla mukana
-
This post is deleted! -
Osaisko joku vähän valaista tyhmää arvonimistä, tajusin meinaan et en oo koskaan perehtynyt niihin eikä niistä taida ihan hirveesti olla infoa missään..? (Tai googletellessa löysin et wikissä varmaa mut eihän ne nyt toimi atm )
En oikein siis tajua mitkä arvonimet on tavallaan sellasia et x on y:tä parempi eikä molempia kannata hakea jos hevonen voi saada x:n (ainakin kuvittelen et PKK:n ProF ja FF on tämmösiä) ja mitkä sellasia et voi hakea vaikka kaikkia, jotka hevonen nyt voi vaan saada. Itsehän harrastan enemmän piirrettyjä ja siellä on tällaset arvonimet. PKK-V -> PKK-I vaikuttaa ainakin aika porrastetulta ja ei varmaan olis järkeä noita kaikkia hevoselle anoa :D. Ja PP MVA palkitsee ihan eri jutusta kun noi mut eniten harmaita hiuksia mulle aiheuttaa siis VIP MVA ja Fn koska luulin et ne on vähän samaan tapaan ko varsoilla Promising Foal ja Finest Foal sillee et no toinen on vähä parempi ja toinen vähä huonmpi mut sit taas joillakin hepoilla oon nähny rimpsun VIP MVA Fn.
Aattelin et no jos tää tulee valokuvallisten puolelta jotenki niin kaivoinpa NJ:n sivut käsiini (ja sitä kautta Näyttelyiden kermaa -sivut) mut nää ei nyt oikeen avannut mulle tätä asiaa yhtään tän enempää. Noissa kaikissa sivuissa lukee lähinnä vaan kriteereitä miten noita voi saada, mut ei selitä et mitä ne oikeestaan on. Oon aika uus harrastaja sinänsä vielä täällä netti piireissä kun alotin siirtymän tänne Instagramista 2020 niin oikeestaan nää arvonimi asiat ei oo mulle ihan hirveen tuttuja vieläkään, lähinnä tämmösii "kivoja kirjainrimpsuja joita ihmiset kerää hevosilleen ok nice" Tai siis PKK puolelta esim saa sen idean et no tää palkitsee siitä et oon piirtäny (tai hankkinu muita teitä) erilaisia hyviä kuvia hevoselle ja jaksanu käyttää hevosta näyttelyissä, joista se on saanu tarvittavat palkinnot, mut silti jotenki tuntuu etten ymmärrä ihan koko juttuu tässä...
Edit: Niin ja sit hämmentää sekin et oon jonkun verran nähny vanhemmilla hevosilla sitä et jotkut noista on nimen edessä tyyliin "VIP MVA Fn Essi Esimerkki" (Esim sukutaulussa) kun taas nykyään noita laitetaan enemmän samaan rimpsuun kaikkien muiden kanssa?
-
@valooooo Lyhyesti: haet suurinta minkä voit saada. Jos hevonen jossain vaiheessa saa lisää palkintoja niin haet seuraavaksi suurinta jolloin se korvaa edellisen. Pl. VSN jossa voit saada käyttöluokista erilliset palkinnot.
-
@valooooo said in "Tyhmät" yksittäiset kysymykset:
Niin ja sit hämmentää sekin et oon jonkun verran nähny vanhemmilla hevosilla sitä et jotkut noista on nimen edessä tyyliin "VIP MVA Fn Essi Esimerkki" (Esim sukutaulussa) kun taas nykyään noita laitetaan enemmän samaan rimpsuun kaikkien muiden kanssa?
Virtuaaliharrastuksen alkuaikoina oli hyvin yleistä, että juurikin näyttelylaitosten (NJ ja PKK) tittelit laitettiin hevosen nimen eteen ja kaikki muut taakse. Tavallaan taidettiin jopa ajatella, että se titteli oli jatkoa hevosen viralliseen nimeen toisin kuin laji- ja rotulaatisten palkinnot. Mutta tämä on oikeasti täysin muotoseikka, koska kaikki ne ovat ns samanlaisia titteleitä. Eli halutessasi saa laittaa vaikka kaikki nimen eteen tai taakse tai alle. Mitään virallista linjaa tai tapaa ei ole.
-
-
Mullekaan arvonimien parhausjärjestys ei koskaan ole ollut selvää ktk-palkintojen numeroita lukuunottamatta...
Hyppään vähän aiheen viertä kysymään - PKK-ihmiset hei.
Jos järjestää näyttelyt, pitääkö tuomarit hankkia ennen kuin kutsu julkaistaan, vai vasta sitten, kun kutsu on kalenterissa? Kuuleeko tuomari PKK:n päästä jotenkin, että uudet näyttelyt on julkaistu, vai pitääkö teitä ehdottomasti lähestyä erikseen?
Merkitäänkö tuomarien nimet kutsuun/tapahtumasivulle, vai onko tuomarointi anonyymi? -
@Valooooo NJ:ssä ei taida olla muita yleisiä ku Champion (Ch) ja Virtuaalinen muotovalio (VIR MVA), joista VIR MVA on tietysti parempi. Oon ajatellu et VIP MVA Fn toimii samalla tavalla, mutta eikö näin ookkaa Ja musta tuntuu et aiemmin oli ns. "muotia" lisätä nämä hevosen nimiin (VIR MVA Hevosen nimi Ch), mutta nyt se on tainnut jäädä suurelta osaa harrastajia pois. Se nyt oli ja on lähinnä makuasia, edelleen voi merkitä näin jos haluaa, mutta en oo vuosiin nähny.
-
@jii Voi olla hankkimatta tai hankkia. Suosittelen että hankit tuomarin etukäteen ettei näyttely jää tuomaritta. PKK ei viestitä mitenkään, joudut itse vetäisemään hihasta.
Tuomarointi ei ole anonyymiä. Laita tuomarin/tuomarien nimet sivuille.
-
@valooooo Toi "parhausjärjestys" on harrastajasta itsestään kiinni.
Jotkut hakee kaikki arvonimet niinkuin minä ja merkkaa ne esiin. Toiset ei.
NJ-puolella voit katsoa että mistä serteistä se koostuu MVA-sertin arvonimi on aina "hienompi" kuin irtoSERTin arvonimi. Sama konsepti PKKssa. MVAn arvonimi on hienompi ku EO joka on hienompi ku HY.
Irl koirapuolella laitetaan voittaja- ja valioarvonimet aina ennen koiran nimeä niin itsellä se tulee sieltä. ABC-I ei silleen näytä yhtä fancyltä kuin Virtuaalinen näyttelymuotovalio. Niin siksi ABC-Iset menee perään ja valioarvonkaltaiset eteen.
-
Öötotanoinniin ne pienet liput, joita näkee kisoissa joskus ratsukoin edessä, niin saako niitä jostain itselleen ja omiin kisoihin? Ei kai mitenkään voi olla, että kaikki tekee niitä muka itse?
-
-
Toimiiko muilla weebly? Mulla ei muutamaan viikkoon ole auennut sivut koneella, puhelimella toimii normaalisti. Pääsen kirjautumaan ja muokkaamaan omia sivuja mutten saa katsottua julkaistua versiota. Oon kokeillut tyhjentää evästeet, käynnistää koneen uudelleen, incognitolla ja toisella selaimella avata, ei toimi. Googlesta ei apua
-
@kais Olisiko linkkiä sivuille niin muut pystyisi testaamaan, että pääsevätkö hekään sivulle?
-
@jenna En siis pääse millekään weeblysivulle, muulle kuin omille kirjautumis- ja editointisivuille. Jää kaikki vaan lataamaan ja sitten ilmoittaa ettei sivustoon saada yhteyttä