"Tyhmät" yksittäiset kysymykset
-
@anarchy On mulla toiminut ainakin Tänään heil on just käyttökatko nii ei pelitä.
Due to a planned power outage, our services will be reduced today (June 15) starting at 8:30am PDT until the work is complete. We apologize for the inconvenience.
-
@anarchy Mulla ei oo ainakaan enää pitkään aikaan pelittänyt kunnolla Herjaa sivuja tallentaessa (mm. ettei sivua olisi enää saatavilla, vaikka on) eikä suostu tallentamaan niitä ja muutenkin hidas ja ärsyttävä. Lisäks sieltä on poistunut joitain sivuja, joita olen sinne joskus tallentanut.
-
Minulla pelittäny ihan normaalisti Alotin tänään vrm neljän hujakoilla tallennusurakan ilman ongelmia
-
@Knipse Aa niimpä näköjään toimikin mul vaa heitti tallentaessa sinne "hmm..web archive has not archived this page" -sivulle nii aattelin ettei toimi, mut sit ku paino osoteriviltä enteriä uudestaan nii oli se sen kuitenki tallentanu.
-
@tinu Minulla tekee samaa. Todella kiva. olen yrittänyt käyttää tilalla jotain Archive today tms. sivua, mutta se on aivan kamalan hidas myös.
-
Olen huomannut, että virtuaalimaailmassa on nykyään normaalia vältellä täyssisaruksia/yhdistelmien kertaamista jalostuksessa, mutta miksi? Olisi kiva kuulla kommentteja sekä puolesta että vastaan.
-
@jp
Ei pelkästään nykyään vaan tämä on ollut yleinen käytäntö aika pitkään jo. Syitä varmaan on yhtä monta kuin on kasvattajiakin, mutta tässä omia teorioitani.Virtuaalihevonen on oikeastaan yhtä kuin sukunsa, suku on se joka säilyy ja pysyy vaikka hevonen vaihtaisi omistajaa. No joo, tietysti nimi, rotu, syntymäaika ja kasvattaja ovat myös pysyviä tietoja, ja VRL-tunnus, usein myös säkäkorkeus, mutta suku on kuitenkin näistä se tärkein jalostusperuste. Jalostusperuste se on siksi, että monet kasvattajat suosivat suht tasasukuisia hevosia ja toisaalta pyrkivät välttelemään ainakin kovin lähteistä sukusiitosta.
Koska muita jalostusperusteita ei oikeastaan ole kuin suku ja siinä nimet, jokainen uniikki yhdistelmä on... no, uniikki. Täysisisarukset sen sijaan ovat virtuaalimaailman kannalta kaksi samanlaista hevosta, joten siinä mielessä ei ole mitään järkeä teettää tällaisia useampaa kun voi aina valita toisen yhdistelmän. Ja toisaalta virtuaalimaailmassa ei ole mitään esteitä jalostukselle, joten on fiksua valita jokin toinen ori tammalle kun niitä kerran yleensä on tarjolla useampia kuin yksi. Se edesauttaa osiltaan myös sitä, että suvut pysyvät monimuotoisina.
Tietenkin jos täysisisarukset kilpailisivat eri lajeissa, niin kisaamiseen ja laatiksiin panostavat harrastajat näkisivät ne erilaisina, vaikka suku on sama. Toisaalta jos varsat olisivat eriväriset, väreihin perehtyneet harrastajat näkisivät nämä erilaisina yksilöinä (varsinkin jos mukana olisi erikoisvärejä, perusvärien kanssa harvempi suuremmin tekee valintaa sen perusteella). Mutta sukujen perusteella miltei kaikki jalostavat joka tapauksessa, niin että uniikki suku on tietynlainen etu.
-
@jp Oon huomannut (ja harmitellut) samaa. Usein oon jättänyt jonkun kivan yhdistelmän toistamatta ihan vaan siksi kun mietin ettei sit varmaan mene kaupaksi. Mulle se on taas tarinallisesti mielenkiintoista jos esim. yhdistelmän aiempi varsa on tosi hieno ja haluaisin mahdollisesti myös itse samasta yhdistelmästä varsan. Omalla kohdalla käy joskus myös niin, että haluan yhdistelmästä X (tai vaikka vaan tietystä hevosesta) joko ehdottomasti tamman tai oriin niin se väärän sukupuolinen menee sit myyntiin kun ei inspistä siihen välttämättä ole tai ei sovi suunnitelmiin. Silloin on mielenkiinto kova toistaa sama yhdistelmä.
-
@jp ..en mä vaan huomannu :'D Enkä olis tajunnu jos sitä ei olis tässä sanottu. Mulla taitaa olla yhellä tammalla kaikki sen varsat saman orin kanssa. Sen saman tamman neljäs varsa samasta yhdistelmästä kelpasi kyllä ulkopuoliselle ostajalle.
En mä mitenkään varo täyssisaruksia tai edes tarkista että onko ehdotetusta yhdistelmästä jos muita varsoja.
-
Voi olla juurikin tuohon tyhmien kysymyksien kategoriaan menevä, mutta mikä on warmblood pony?
-
@laura Ihmettelin ja googlettelin noita joskus itsekin, WBS-UK markkinoi niitä jalostukseen sivuillaan. Tulin lopputulokseen, että ne on vain ratsuponeja, jotka on rekisteröity ja kantakirjattu jonkun puokkikirjan ylläpitämään poniosastoon. Todennäköisesti tälle on joku järkevämpikin selitys.
Mutta esim. tämä on sekä WBS-UK sivuilla, että SPSS (englantilainen urheiluponi, ei pidä sekoittaa täkäläiseen ratsuponiin, vaikka paljon samaa onkin). Virallisesti Weser Ems, joka on Oldenburgin ylläpitämä poniosasto tms. (ja samaan aikaan saksalaisen ratsuponin rekisteri??)
-
saisko joku väännettyä mulle rautalangasta kirjalliset ohjeet, miten tallentaa sivuja wayback machineen ei ole ennen ollut tarvetta tallentaa.
-
@kimi Tee selaimeen uusi kirjanmerkki (tallenna millä nimellä haluat, esim. save2wayback) ja osoitteeksi tämä, koko rimpsu (loppuu ; merkkiin): javascript:void(window.open('http://web.archive.org/save/'+location.href));
// Sitten klikkaamalla sitä tehtyä kirjanmerkkiä tallentuu automaattisesti se sivu, joka sulla sillä hetkellä on välilehdessä auki. Jossakin vaiheessa tallentamisen osoite muuttui, mutta mulla ainakin toimii toi ylläoleva (en tiedä onko selainkohtaista? itsellä chrome ja tän osoitteen joskus googlailin ). Voi kyllä olla että tapoja on muitakin, mutta tää on ainakin kätevä!
-
@cee pirun iso kiitos meinasin ottaa jo itkupotkuraivareita
-
Nopee kysymys; ilmoittaisitteko mille suunnalle suokkikantakirjaan? Juoksija, työsuunta?
-
En nyt tiedä kuuluisko koodikerhon puolelle mutta mä en omaa topaa tälle viitsinyt tehdä, siispä:
Haluaisin mun hevosten sivuille sukuselvityksiä ja päiväkirjoja jne. varten semmoset lue lisää -tyyppiset palkit joista sais avattua tekstiä ja piilotettua takaisin. Mitenköhän sellaset oikein väsäisi?
-
@kaius tuun kyttäilemään, jos joku keksis miten semmoset sais webnoden puolelle kans
-
-
@jassu-l Pääsin nyt kokeilemaan ja joku meni vissiin vikaan (en tiiä vaikuttaako se että mulla on käytössä vaan sen blogiversion koodieditori). Eli jos kopsaan ton ihan ylimmän ja sit kakkosesta kaikki järjestyksessä ja lisään noi body ja head tagit, pitäiskö toimia vai tajusinko jotain väärin? Ei oo koodien kanssa pahemmin tultu oltua tekemisissä ennen niin oon aika ulapalla
-
@kaius En osaa yhtään sanoa minkälainen koodieditori sulla on ku en oo perehtynyt weeblyjen ja webnodejen yms. hallintapaneeleihin ollenkaan, mutta siis jokaisella sivulla on jo valmiina body- ja head-tagit, ne on sivun perusrakennetta. Laitatko vaikka chatissa linkin sinne sun sivulle mihin koodin laitoit, niin voin kurkata, mistä kiikastaa?