Pakkopulla nimeltä sukuselvitykset

• Tuontisukuiset hepat on kivoja ja yleislaatuarvostelu russeilla ja welsheillä tavoitteena, joten sukuselvityksiä olisi taas keksittävänä yksi jos toinen. Kaipaan tekemiseen inspiraatiota. Oma kosketukseni oikeisiin hevosiin on nykyään niin olematonta, että alkaa olla vaikea keksiä erilaisia hevosia, erilaisia historioita, erilaisia luonteita ja saavutuksia. Mikä on just sun onnistunut kaava sukuselvityksen kirjoittamiselle? 🙂

• @uppe mää niin kamppailen tän saman ongelman kanssa juuri nyt 😬 tykkään kirjottaa niitä mut kun on vetässy 4 valmiiks alkaa kuulostaa kaikki samalta 😂 ihan tulin vaan kertomaan että tunnen tuskasi.

• Esteratsastajat

Ite aikalailla alotan aina melkein hevosen ulkonäöstä, rotu, säkä ja muut perusasiat, sitten tulee kilpaura (laji ja sijat, mahdolliset “meriitit”), sen jälkeen varsat ja mitä ne on tehneet. Loppuun sit vielä mitä sukulainen tekee nykisin, onko vielä siitoskäytössä, ja jos on kuollut niin milloin ja mihin.

Munkin on vaikeaa keksiä inspiraatiota välillä näihin ja olen yrittänytkin tasaisesti keksiä jotakin uusia kikkoja. Esimerkiksi hevosen omasta näkökulmasta kirjoitettu sukari sukulaisista tai vaikka hevosten kasvattajan näkökulmasta kirjoitettu 🙂

• Piirrosharrastajat

Sen sijaan, että yrittäisi väkisin keksiä “mielenkiintoisia” hevosia, mä yritän yleensä keskittyä eniten siihen, miksi juuri nämä kaksi hevosta olisi astutettu toisillaan, ja miksi minä juuri niistä tahtoisin tämän varsan. Mihin käyttöön se tulee? Millaista luonnetta ja kykyä suvusta siis löytyy? Piirrosharrastajana myös suvun värit ja rakennetyypit on aina maininnan arvoiia.

7

916
Users

12.1k
Topics

222.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.