Working studentit virtuaalimaailmassa?

• Teen hiljalleen paluuta epämääräiseltä tauoltani ja ensimmäiseksi projektiksi oon ottanut Defen sisartallin/seuraajan rakentamisen, josta oon ajatellut hieman valmennuskeskuksen tyyppistä tallikokonaisuutta. Virtuaaliheppojen tarinallisuus kiehtoo entistä enemmän ja tästä projektista oon suunnitellut astetta tarinallisempaa ja samalla myös realistisempaa tallia.

Haluaisin tähän kuitenkin jonkun persoonallisen twistin ja kehittelinkin mielessäni tallille “working student” toimintaa. Siis periaatteessa vähän niinkuin vanhaa perinteistä hoitajatoimintaa uudella tavalla: tallille rekrytoidaan working student -työntekijöitä hoitamaan hevosia ja palkaksi he saavat ratsastaa. Käytännössä tää tarkoittaisi vähän kuin tekstivaihtokauppaa: working student kirjoittaa tarinoita työpaikaltaan ja palkaksi mä kirjoittaisin sitten valmennuksia working studentin takana olevan henkilön hevosille. 🤔

Koska mun hepat ei tähtää laatiksiin, nää working studentien tarinat voisi julkaista tallin päiväkirjassa etc. En oo miettinyt tätä vielä ihan loppuun. Kun tarinat olisi kaikki samassa paikassa eikä ripoteltu hevosten päiväkirjoihin, niitä olisi ulkopuolisenkin helppo seurata (varsinkin jos tarinoiden halutaan olevan jatkoa edellisestä eikä täysin irrallisia, tai jos niihin halutaan rakentaa pidempiä juonikuvioita.) Tarinoinnin pitäis kuitenkin pysyä miellekkäänä ja siksi luulen, että tätä joutuu vielä miettimään suuntaan jos toiseen jotta saadaan sekä työnantajaa että työntekijää miellyttävä ratkaisu aikaan. 😁

Täähän olis aika win-win tilanne jokaiselle osapuolelle…? Mun ei tarvitsisi tarinoida tallillani täysin yksin, kun olisi joku muukin kirjoittamassa tallin arjesta ja muut saisi omien heppojensa päiväkirjoihin täytettä valmennusten muodossa. Tykkään nimittäin hirveesti kirjoittaa valmennuksia, mut en oikeen osaa kirjottaa niitä itseltä itselleni. Luulen että tää motivoisi mua kirjoittamaan valmennuksia myös omille hepoille, kun omakeksimän hahmon sijasta hevosen selkään voisi nakata jonkun toisen alter egon!

Miltä tämmöinen working student systeemi teidän muiden korviin kuulostaa ja kiinnostaisko tällainen tapa harrastaa tekstivaihtokauppaa?

• Mun korvaan kuulostaa kyllä oikeesti osi kivalta idealta, voisin ainakin itse hyvin kiinnostua tälläsestä! Tykkään tarinoida ja kirjottaa muittenkin hevosille, mutta se tuntuu vähän pakkopullalta kun tekstit on aina sit enemmän tai vähemmän irtonaisia. Sekin ois jo vähän hauskempaa kun vois kirjottaa hevosille ratsutuskertoja, ja sitten aina tiettyjen hevosien kanssa työstää niiden ongelmia ja “kehittyä,” kun saisi vielä samalla omillekkin hevosille tekstejä. 🙂

Saikohan tästä mun sekamelskakommentista mitään selkoa, kun oon niin väsynyt että sanat vaan pomppii näytöllä…? :DD

• En just nyt ehdi vastata kunnolla, mutta mua kiinnostaa ihan tosi paljon!! Saa laittaa tsättiviestiäki tänne päin aiheesta. 😎 Jotain yhteistyötä vois ehkä keksiä, kun mulla vähän samantyylinen talli nousemassa pystyyn!

• @Theo siis tätä mäkin ajattelin, että “jatkotarinat” olisi kivempia kirjoittaa kuin irtonaiset päiväkirjamerkinnät hevosille. 😄 Ongelmien työst’minen kuulostaa myös hauskalta idealta. Eikös se ole näiden working studenteiksi lähtevien tarkoituksenakin, että työsuhteen aikana kehittyy ratsastajana mahdollisimman paljon? Tätä vois soveltaa myös työtehtäviin, että ensin working student aloittaisi karsinoiden siivouksesta yms “tylsistä” työtehtävistä ja sitten myöhemmin voisi päästä kouluttamaan varsoja jne…

Oon selkeesti miettinyt tästä vasta pienen murto-osan ja nyt kirjoittaessa tulee koko ajan mieleen uusia juttuja miten tämän voisi toteuttaa 😅

@Meera oi, yhteistyö kuulostaa kivalta idealta! Nakkaan chattiviestiä kunhan talli on siinä kunnossa että kehtaan sitä sulle esitellä 🤣

• @Juulia Tosi kiva idea. Voisin olla kiinnostunut tulemaan kirjoittelemaan. Inspiroi tällä hetkellä enemmän tallielämästä kirjoittaminen, kuin valmennusten rustaaminen omille hevosille.

• @Mirkku kiva kuulla! 🙂 Sen verran idea on nyt saanut kannatusta, että taidan lähteä kehittelemään sitä vielä eteenpäin.

9

901
Users

11.9k
Topics

219.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.