Bullet Journalit / Kalenterit v-heppailuissa

• Täällä varmaan joku käyttää Bullet Journalia tai kalenteria virtuaalihevostelun yhteydessä, ja itsellä on nyt esissä mahdollisesti molempien hankinta.

Tarvitsen niin paljon tilaa kaikille pohdinnoille, ettei kalenteri riitä, mutta meinasin jotain A6 kokoista kalenteria, johon merkata tärkeät päivämäärät ja jos kys. Viikolla pitäisi saada jotain tehtyä.

Varsinaisia to-do listoja mulle ei ole oikeastaan ikinä ollut käytössä. Kirjoitan vihkoon erinäisiä muistiinpanoja, jotka saatan unohtaa seuraavaan päivään mennessä. Joten jos vaikka saisi repäistyä sen yhden tai kaksi sivua BJ:n väliin, niin muistaisi ne mietityt astutukset ja varsojen nimet jne.

• Sekalaisen sakin omistaja

Mulla on IRL-arjessa löyhästi BuJo käytössä ja oon kyllä tykännyt. 🙂 Oon korvannut sillä tällä hetkellä lähinnä kalenterin ja lisäks teen töissä joka viikolle to do -listaa ja sekalaisia muistiinpanoja. Opparia tehdessä seurasin BuJon avulla edistymistä.

Tekis mieli olla paljon taiteellisempikin sen kanssa, kun on seuraillut esim. Facebookin bujoiluryhmiä, mutta toistaiseks se saa nyt toimia ihan raakana ajatusten järjestämisvihkona. 😄

• Mulla ei ole “oikeaa” bujoa, mutta rakennan omaa kalenteria vähän samalla ajatuksella.

Virtuaaliheppajutuille mulla on ihan oma A5-kokoinen pistevihko. VRER:n jutuille on siis ihan listaus tyyliin suurkisat, tän vuoden järjestäjät, muistettavia asioita ja to do-lista 😄 Oman tallin juttuihin on jotain kisamietintöjä ja ehkä sinne vois nimi-ideoita alkaa kirjaamaan ylös kans… Hmm… 😄

• Mulla on vaa IRL elämää varten bujo, mutta ehkä jotain saman tyylistä (tai sit travellers notebookia tällä tallimäärällä) vois kokeilla kans pikselieläimille, vaikka toisaalta google docs on aika isossa osassa mun pikseliharrastuksen pelastamisessa.

• Saako näitä valmiilla pohjilla suomeksi tai enkuksi jostain, massatuotettuna tai jonkun tekemänä? 😅 Joulukuussa näin about kaikilla seuraamillani saksalaisilla kuvaajilla Instagramissa ihan tolkuttoman nättejä valmiita kalentereita, mutta saksaksi toki. Nyt kun oon oppinut ylipäänsä rakastamaan kalentereita ja muistiinpanoja IRL-hommiin niin tämä vois olla mainio jatkokehitysaskel, oma taiteellisuus ei vaan riitä millään tasolla ja sitten ärsyttää kun on rumaa ja lapsen piirtämää 😂

• Kouluratsastajat

@taffel said in Bullet Journalit / Kalenterit v-heppailuissa:

Saako näitä valmiilla pohjilla suomeksi tai enkuksi jostain, massatuotettuna tai jonkun tekemänä? 😅 Oma taiteellisuus ei vaan riitä millään tasolla ja sitten ärsyttää kun on rumaa ja lapsen piirtämää 😂

Siis tämä! Tästä jollekin mahtava liikeidea - bujoja massatuotantona. Ja jos jostain löytyy nii löytäjä - hit me up!

Mulla on vaan tietokoneen näyttö täynnä “sticky noteseja”, joihin lätkin kaikki mitä mieleen tulee. Asioita mitä tehdä, ketä on esim laatisvalmiita, kisalistat jne… Onhan se vähän epäkäytännöllistä, mutta minkäs teet. Oon tosi huono kirjottamaan mitään ylös - ja vielä huonompi pysymään suunnitelmissa, joten oon kokenu noi notesit tosi näppäräks, kun niitä pystyy pyörittelee miten sattuu.

@taffel mä vähän himoitsin yhdessä vaiheessa tätä, kun mietin etten halua enää normikalenteria, mutta varsinainen bujokin tuntuu liian työläältä. 😄 On vaan hiton kallis… https://www.suomalainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/fi/skk/polku-2019-p6438260022373–77
    Tossa nyt ei oo mitään sisäkuvaa, mutta juurikin bujomaisia elementtejä sisältää valmiilla pohjilla.

Toisaalta sitähän sanotaan, että alun perin bujon tarkotus ei oo ollut olla mikään taideteos, vaan nimenomaan yksinkertasia listoja asioista. Some luo ehkä vähän liikaa paineita sille ulkonäölle. 😄

EDIT: löytyhän siitä parempiakin kuvia: https://www.ajasto.fi/products/polku-2019?variant=8478342676541

• Virtuaalikoirat

@taffel https://www.sinikarastationery.fi/ ? 🤔 ainakin tuo “Sinikara Stationery Planner” kuulostaa kaivatulta vihkolta 😅

• Olen somen vietävissä ja haluan kauniin kalenterin! 😄 On mulla jo yksi normikalenteri ostettuna mihin voi änkeä vähän jotain, mutta pitää tutkia ja pohtia. Ehkä 2020 sitten teen jonkun yksinkertasen rumiluksen jos vielä muistan…

Kiitos Hanne ja Timberwolf linkeistä, noi näyttää vielä vähän tylsiltä/kesyiltä 🤔 Tosin nyt kun aloin penkomaan sitä saksalaista versiota, niin aloin epäilemään myykö sekin vain noita tarroja millä täytetään vihkonen. Tylsää!

Kuten @maura sanoi, tässä olis hyvä bisnesidea jollekin. 😄

• @taffel Luulen, että heillä on itsetehty bujo, koska Saksassa se taitaa olla kovin suosittua. Ainakin noi suosituimmat bujo-kalenterit (Leuchtturm 1917) tulee juurikin Saksasta. Sitä on sitten ite vaan koristeltu ja tehty just sellainen kuin itse haluaa. Mikä periaatteessa onkin se bujon idea, nyt vaan on alkanut tulla näitä valmiita pohjia. Netistä kai pystyy jotain kuvia tulostelemaan ja sitten leikkaa-liimaa-systeemillä näihin tyhjiin vihkoihin lisäämään jos ei jaksa/halua itse raapustella.

• @birdie Kaikilla oli siis samanlainen/samalla tyylillä tehtynä ja sama lvc_kreativplaner -tili linkattuna 🙂

• Onko muuten mielipiteitä siitä, millainen vihko on paras bujoiluun? Hieman harkinnassa ostaa clasulta bujoilun aloitussetti, mutta toisena vaihtoehtona olisi blanco A4 kierrevihko. Toi aloitussetti olis kiva, kun olisi kynää ja viivotinta sit kanssa, tykkään tosin itse hirveästi siitä, että saan kaikki tälläset muistiinpanot tehdä miten tykkään ja onkin olemassa epämääräisiä A5 muistikirjoja, joista ehdotin suosikki tällä hetkellä on just tuo clasun kierremuistio, jossa valkoiset sivut. Saa itsekin töhertää kanteen mitä huvittaa.

• @loci mun eka bujo oli ihan joku 3€:n tyhjäsivuinen vihko prismasta ja nyt tää toinen on sit semmoinen pistesivuinen ja tykkään tästä nykysestä ehkä hieman enemmän ku tuosta tyhjästä koska tuntuu et noi pisteet helpottaa suunnittelua.

• @taffel suomalaisen dream plan do:ssa oli pohjaa jo vähän tehty mitä vilkaisin ei mitään maatajärisyttävää, mutta paikkaa päivälle jne.

• Tuli sitten ostettua tuo A4 vihko just in case ja suomalaisesta sit löyty miellyttävä pistevihko. Hintaakin oli riittävästi, mutta toisaalta, jos sillä saa ostettua hieman omaa hyvinvointia, on sekin 15e pieni summa omasta terveydestä, kun olen sellainen stressaaja.

• Musta bujot on tosi kauniita ja haluaisin itekkin jaksaa väsertää, nyt ensimmäistä kertaa ikinä tein mun lempivihkoon mihin en ikinä raaski mitään tehdä, tammikuu-etusivun ja aloitin sleep trackeria. En varmaan tee niitä ”kalenterisivuja” mutta meinasin ainakin semmosen mihin laitan lempivirtuaalihevosen atm, kuun tavoitteet heppojen suhteen yms. Ja ehkä jonkun tekstitrackerin mistä voisin seurata kuinka paljon kirjotan tekstejä hevosille 🤔 en haluis hifistellä ja tehdä joka tekstityypille (luonteet, päikyt yms) omaa kohtaa mutta ehkä ne vois vaan merkitä eri väreillä trackeriin.

4

892
Users

11.8k
Topics

216.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.