WRJ:n ylläpitäjänvaihdos (+ kysely ulkoasusta)

• Hei!

Virtuaalinen westernjaos eli WRJ on vaihtanut ylläpitäjää. Aiemmin ylläpitäjä toimi Heimo, mutta koska Heimon aika on ollut kortilla, siirtyi jaos minun ylläpitooni. Toistaiseksi jaoston osoite on vielä vanha tuttu (http://westernjaos.atspace.cc/index.html), mutta tulee muuttumaan lähitulevaisuudessa oman domainini alle. Ensin on kuitenkin ratkaistava ulkoasukysymys:

Jaoston nettisivujen ulkoasu
    Tällä hetkellä lähes kaikkien jaostojen ulkoasu on yhtäläinen (tämäntyylinen), mutta toistaiseksi ARJ ja WRJ ovat pitäneet ulkoasunsa erilaisina. Kysymys kuuluukin, haluaisitteko, että WRJ:n ulkoasu olisi samankaltainen kuin muiden jaostojen (poislukien ARJ), vain eri värinen. Yleisesti käytössä oleva ulkoasuhan poikkeaa jaoskohtaisesti vain väriltään, mutta perusrakenne ja sijoittelu on hyvin samankaltainen.

Uudet yhteystiedot
    Ylläpitäjänvaihdoksen myötä, myös jaoston sähköpostiosoite tulee muuttumaan. Uusi sähköpostiosoite on wrj@cornfield-chase.com. Mikäli ylläpitäjänvaihdoksen myötä on jotain asiaa, mitä haluaa sähköpostilla toimittaa, tuo on siis oikea osoite. Olen aktiivinen myös Keskustassa, joten minulle voi jaosasioissa laittaa myös yksityisviestiä täällä.

Syyskuun WRJ-cup
    Syyskuun WRJ-cupin tulokset ovat vielä toistaiseksi tulematta, mutta olen luvannut hoitaa asian loppuun Heimon puolesta.

Mikäli sinulla on jotain kommentoitavaa tai kysyttävää niin alle voi laittaa viestiä tai tosiaan ylläolevaan sähköpostiosoitteeseen, ennenkuin uudet sivut saadaan aikaiseksi. Kun ulkoasuasia on ratkennut, teen uudet sivut WRJ:lle (osoite tulee olemaan muotoa cornfield-chase.com/wrj), ja teen ihan oman topicin WRJ-asioille.

• Mun mielestä ulkoasu voidaan yhtenäistää muiden jaosten kanssa samanlaiseksi tai kehitellä joku aivan uusi tyyli, kunhan sivut ovat vain selkeät ja käyttäjäystävälliset 👌

Uusille sivuille luokkalistaukseen voisi muuten päivittää tuon halter horsemanshipin muotoon halter showmanship, kuten se on tuolla luokkakuvauksissa 😄

• Kiitos @Pierre kommentista! 🙂 Tuo yhtenäinen ulkoasu tosiaan tukee käyttäjäystävällisyyttä, ainakin minun mielestäni. Odotellaan kuitenkin muidenkin kommentteja. Ja kiitos korjauksesta, päivitän luokkalistauksen sitten kun teen uudet sivut!

• Tarinaheppailijat

Minä tykkäisin yhtenäisestä ulkoasusta muiden jaosten kanssa - ei sillä, että nykyisessäkään mitään vikaa olisi. Tuo KRJ:n yms. sivuilla oleva leiska on omaan silmään tosi hieno ja kiva käyttää, joten olisi vain plussaa, jos WRJ:kin saisi sen tyyliset (mutta sävyltään keltainen, ruskea tai oranssi?).

• @alexiina-c Kiitos kommentista! Jaosulkoasuhan on käytössä jo laajalti, joten samaa väriä ei voi ottaa mahdollisesti WRJ:lle käyttöön. Muut käytössä olevat ulkoasut ovat:

http://krjlaatis.lasileija.net
    http://www.kasvukipuja.net/erjlaatuarvostelu/
    http://kasvukipuja.net/vvjlaatuarvostelu/
    http://karmes.net/kerjl/
    http://huvituksen.net/hevosktk/
    http://sudenmarja.org/poniktk/
    http://varjoton.net/shktk/
    http://bijinkei.net/yla/

Eli ruskea ja oranssi ovat jo käytössä, mutta keltaista ei ainakaan ollut vielä.

• Muiden jaosten kanssa yhtenäinen ulkoasu miellyttäisi itseänikin. Ihan jo siksi, että tutulla pohjalla on helppo etsiä asiat, kun tietää jo mistä mikäkin löytyy, vaikka jaos olisikin uusi tuttavuus.

• Kiitos @Ginevra11040 !

• Sekalaisen sakin omistaja

Minä taas olen aina tykännyt WRJn erilaisista ulkoasuista. Ne on mukavaa vaihtelua ja, paremman sanan puutteessa, eivät niin kliinisiä kuin muiden jaosten. Hyvin tuolta on löytänyt aina kaiken etsimänsä. Hommaa ehkä helpottaa se, että sekä laatis että itse jaos ovat samassa osoitteessa, eikä tarvitse hyppiä WRJL ja WRJ päätteisten välillä.

Sitä ei kysytty, mutta ARJn pohja on sekava, itse tykkään siitä kuinka WRJ puolella on tehty nuo luokkaselostukset vrt. ARJ. Toki ARJssa taitaa olla enemmän erilaisia luokkia ja sääntöjä, mutta kuitenkin. 😅

Sitten kysymys! Ot, sori, mutta toisaalta sääntöihin tämä kuulunee eikä sitä nykyisissä mainita.
    Saako WRJssä rajoittaa luokkia rajata rotujen välillä, tai erikseen hevosille ja poneille?

Tämä tuli puhtaasti mieleen siitä, että joku kyseli shetlanninponin kanssa harrastamisesta, ja kävi ilmi että poneille tosiaan järkätään jos jonkin näköistä omaa… 🤣

• @anarchy VRL:n alaisien jaosten yleisissä säännöissä on kohdat:

“- Kilpailut voi rajata avoimeksi tietylle hevosrodulle tai -ryhmälle sekä yhden seuran jäsenille. Vain tietylle ihmisryhmälle avoimia ei voi järjestää (esim. tietyn ikäisille rajattuja, tietyn kasvattajan kasvattien omistajille…)”
    "- Luokkatasot (ei lyhenteitä) ja mahdollinen avoimuus (esim. rotukohtaiset luokat)"

Eli rotukohtaiset luokat/kisat on ok 😊

@pierre Hyvä tietää, että koskee myös WRJ luokkia (fiksu olisi toki päätellyt että VRL alainen kun on…). En ole niihin ikinä törmännyt rajattuina, niin piti vielä varmistaa. 😁

• Kiitos @Anarchy mielipiteestä! Täällä ei kai voi tehdä kyselyä, että saisi selkeästi vastaukset, kuinka moni haluaa omantyylisen ja kuinka moni tuon jaosten yhteisen ulkoasun… 🤔 Mutta kiitos mielipiteestäsi, teen tukkimiehen kirjalla tilastoa, ja sitten jossain vaiheessa päätetään kumpi voittaa! 😄 Tuo laatis-asia oli hyvä pointti, ajattelin kyllä itse tunkea ne tuonne samalle sivulle, oli ulkoasu tuo yhteinene tai ei, mutta täytyy nyt toki katsoa, että miten se sitten käytännössä onnistuisi. ARJ:n ulkoasu on minunkin mielestäni äärimmäisen sekava, mutta toki siihen en voi itse vaikuttaa millään tavalla. 😄

@Pierre hyvin jo selventikin, että luokkien rajaaminen pelkästään poneille (tai tietylle rodulle) on täysin mahdollista, tosin en tiedä onko se näillä osallistujamäärillä kannattavaa? Nythän luokkiin saa about 50 osallistujaa, jos on yhtään isommat osallistumisrajoitukset (esim. 10 hevosta/luokka), joten en tiedä onko sitten pelkästään poneille avoimille luokille kysyntää. Kannattaa kyllä kokeilla, eihän siinä mitään menetä! 🙂

@birdie Ei taida saada. Tukkimiesäänestyksiä on nähnyt, mutta näin pienellä porukalla ne varmaan laskee helposti itsekin 😁

Tuo pienehköt osallistujamäärät lienee se isoin syy, miksi niitä ei ole koskaan vastaan tullut. Mutta jos sitä yrittäisi joskus väkertää ja mainostaisi “niitä shettiksiä ja puskamopoja mukaan nyt” meiningillä niin kuka tietää. Ei siinä tosiaan mitään häviä, vähän ehkä ylimääräistä aikaa menee näpertämiseen mutta meh, se on pientä. 😂

• Ensinnäkin pahoittelut offtopicista, mietin pitkään kommentoinko mitään mutta olihan se sitten lopulta pakko.

Tämä siis koskee @Anarchy ja @birdie kommentteja ARJ:sta.

Ikävä kuulla että teillä on ollut ongelmia ARJ:n kanssa. Vielä ikävämpää on kuitenkin lukea asiasta täältä, aiheesta joka ei mitenkään liity askellajeihin ja joka olisi jäänyt ihan kokonaan huomaamatta jos en edes jollain tasolla seuraisi WRJ:n asioita.

@birdie said in WRJ:n ylläpitäjänvaihdos (+ kysely ulkoasusta):

ARJ:n ulkoasu on minunkin mielestäni äärimmäisen sekava, mutta toki siihen en voi itse vaikuttaa millään tavalla.

Tätä ajatusmaailmaa en suoraan sanottuna ymmärrä yhtään. Jaokset ovat harrastajia varten ja harrastajien mielipiteillä todellakin on väliä. Jos jossain jaoksessa on jotain pielessä, niin joka ikinen harrastaja voi siihen ihan itse vaikuttaa, tai ainakin yrittää. Se tosin vaatii kommunikointia, eli jollain tapaa pitäisi saada jaoksen päähän tietoa siitä että harrastajien mielestä asiassa x on ongelma. Ikävä kyllä olemme vain ihmisiä enkä ole millään saanut kehitettyä itselleni taitoa lukea ajatuksia, joten näiden asioiden kanssa ollaan täysin riippuvaisia harrastajien antamasta palautteesta. ARJ:n kohdalla nämä palautteet tuppaavat kyllä tulemaan aina kiertoteitse ja tällä tavalla vahingossa bongattuna, vaikka kuinka yrittäisimme kysellä kommentteja ja mielipiteitä milloin mihinkin asiaan.

Viime keväänä käytiin paljon keskustelua juurikin jaoksiin liittyvän palautteen antamisesta. Silloisessa keskustelussa palloteltiin ideaa anonyymistä palautteenannosta ja mehän siitä otimme ensimmäisenä kopin anonyymin palautelaatikon muodossa (on ollut tosi kiva huomata että tätä käytetään nykyään laajemminkin). Nyt ei siis tarvitse enää pelätä edes sitä, mitä jaosten ylläpitäjät ovat palautteen antajista mieltä. Se ei hyödytä yhtään ketään että harrastajat itsekseen harmittelevat huonosti toimivia asioita jos ne asiat eivät ikinä päädy niiden korviin, jotka niille voivat jotain tehdä.

Kommenttina vielä itse aiheeseen. Itse olen aina pitänyt WRJ:n ulkoasusta ja on vaan plussaa etteivät kaikki ole samasta muotista tehtyjä. Nykyinen ulkoasu on mukavan yksinkertainen, mutta samalla todella westernjaoksen näköinen.

@tk laitan sinulle chattiin viestiä etten vie tätä tämän enempää otksi 😁

• @TK Pahoittelut kommentistani! Myönnän, se saattoi olla asiaton kun näin jälkikäteen asiaa tarkastelee. Tarkoitukseni ei mitenkään ollut mollata jaoston ylläpitäjiä, vaan lähinnä tuoda ilmi, että ulkoasu ja sivujen sisältö eivät edesauta lajiin tutustumista. Olisin voinut ilmaista asiani paremmin tai toisaalla, pahoittelut tästä!

Laitan vielä yksityisviestiä asiasta, ettei mene liian off topiciksi tässä keskustelussa.

Ja kiitos kommentista ulkoasu-asiassa! Tällähetkellä tilanne taitaa olla aikalailla tasan: saman verran ollaan sekä vanhan ulkoasun että yhtenäisen ulkoasun puolella!

• Raviharrastajat

Vaikka näin vasta WRJ:n maailmaan tutustunkin, ulkoasu on omaan silmään just ihana erilaisena verrattuna muihiin jaoksiin. Sopiva lajille, ja kuten joku ehti jo mainitsemaankin, ei niin kliinisen valkea. Sivusto on erilaisesta ulkoasustaan huolimatta (vrt. muut jaokset poislukien ARJ) myös helppolukuinen ja selvä 🙂 tietenkään muita jaoksia tässä dissaamatta, ihan vain oma mielipide WRJ:n ulkoasuun liittyen.

• Kiitos mielipiteestä @Humutin ! 🙂

• Nostellaan vielä, ulkoasuasiaan kaivataan yhä mielipiteitä!

• Äänestän nykyistä ulkoasua. Muilla jaoksilla käytössä oleva on myös kiva, mutta ärsyttää, kun navilinkit vie varoittamatta toiselle sivustolle (VRL ja laatuarvostelu). WRJ:n nykyisillä sivuilla tämä on paremmin järjestetty.

• Kiitos mielipiteestä @Sakkura!

12

934
Users

12.4k
Topics

230.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.