elämäni virtuaalihevonen

• Raviharrastajat

En tiedä onko tälle minkään sortin topaa jo olemassa, mutta laitellaan sitten uus jos on 😄 eli ihan uteliaisuudesta kyselen teidän elämänne virtuaalihevosia, niitä “one and only” mussukoita, joita ei joka päivä vastaan tallusta. Esitellä saa omasta köpöttelijästä hoidokkiin, mun puolesta myös muiden omistamia hevosia, joista tykkäätte. Mielellään perusteluineen miksi juuri kyseinen hevonen tuntuu niin spesiaalilta, mikä siitä tekee juuri sinulle niin ainutlaatuisen tai erottuvan.

Itse lätkäisen pari näin makusteluksi.
    Aliisa on itselleni jostain syystä se elämäni suomenhevonen, tarkalleen en osaa kuvailla miksi. ❤ Ehkäpä se on se sen laiskanpulskeus ja perustason meininki? Itse myös rakastuin sen kuviin, kokonaisuutena mun mielestä tää on just se hevonen, mitä halusin.
    Mussu on puolestaan jotenkin vaan niin rasittava, persoonallinen uhkuva poninretale, ja jälleen kerran tuntuu vain, että kaikki tässä ponissa on just Mussua, kuvineen ja teksteineen, vaikka aika luupää onkin! 😆

• Loitsulan ensimmäinen asukki ja samalla eka tarinaheppa, jonka ympärille koko talli hahmoineen alkoi muodostua, on PP’s Megara. En oo kauaa tätä hommaa harrastanut, mutta tähän poniin meinaa kulminoitua paljon mulle tärkeitä juttuja! Meganiin yhdistyy myös sen omistajahahmo, noin 18-vuotias Maisa, josta on aina ilo kirjoittaa.
    Tällähetkellä suosikkiponin paikkaa pitää Moons Last Frost - ennen en oikeen ruukannut innostua shettiksistä mutta tässä ponissa on tosi paljon justiin sitä jotain! Laten kanssa tekee mieli pyöriä söpiksissä ja tarinakisoissa. Laten omistaa Aura, nuori topakka heppatytönverso, ja tämmönen vahvasti poniin nitoutuva hahmo tuo oman inspiraationsa myös Laten kanssa puuhailuun.
    Ja ai apua, edesmenneistä poneista pitää mainita A.D. Emman Nipsutar, joka oli mun ekoja virtuaaliheppoja. Ei niinkään ehtinyt mukaan mun tarinahommiin, mutta Nipsutar toimi loistavana oppaana tätä mun nykyistä, omaa ja juuri oikeaksi todettua harrastusmuotoa kohti.

• Piirrosharrastajat

Dana, Sotilas ja Poppis. Aikapäiviä kestäneen tauon jälkeiset ensimmäiset virtuaalihevoset jotka kehittelin päälle vuosi sitten, joiden ympärille myös koko Lehtis myöhemmin muotoutui. Kiinnyn muutenkin turhan helposti pikselipolleihin, mutta nää on ne ykköset! ❤

• Nero on ehdottomasti yksi isoimmista elämäni virtuaalihevosista!! Alusta asti se iski muhun ihan kympillä ja mitä se nyt muutaman vuoden messissä pyörikin, välillä taustalla ja välillä enemmän esillä, se oli aina se kehen se inspis ei totaalisesti kadonnut. Loin siitä kuvien ja luonteen avulla sellaisen pakkauksen, jonka oisin voinu pitää ikuisesti elossa (miksen tehnyt sitä, se voisi olla rento tarinamummo…). Nero on myös eka hevonen kenen kanssa oon kiertänyt mitään laatiksia, ja jotenkin iskee ylpeys kun se on pärjännyt.

• Ponimania

http://taikaponi.net/veera/ponipallero/shevarsat/ilta.html
    Oma kasvatti, jonka kanssa kierretty lähes kaikki mahdolliset 😍 Menossa kuoppaan kylläkin nyt, kun kaikki saavutettu 💔

http://taikaponi.net/veera/ponipallero/marvel.html
    Toinen oma kasvatti, tarinapolle ❤️ Myynnissä 🙂

• Oreihin hurahtaneet

Kylläpähän se on Epi. 172-senttinen, isolla täysiveriprosentilla varustettu mustanruunikko kenttätamma vastaa aikalailla sellaista irl-unelmahevosta myös niin luonteelta kuin ulkoisilta ominaisuuksiltaankin. Ehkä siksi se onkin inspiroinut kirjoittamaan ihan hirveästi 😄 Myös omistajahahmo on yksi mun lemppareista ikinä.

• Jerome alotti mun puoliverikasvatuksen joulukuussa 2015 mun sillosella Rotten Angels -tallilla. Rotten jäi just ennen jouluu tauolle josta se ei koskaan heränny, ja Jerome tais olla sen ainoo kasvatti, mut siitä se lähti. Maaliskuussa perustin sit Stratocasterin, joka porskutti kaks vuotta, ja josta tuli mun lippulaiva. Kaikki alko Jeromesta. Ei mulla aina oo siihen ollu inspiä, mut se on aina ollu rakas. Tässä se nyt keikkuu mukana kolmatta vuotta ja tarkotus ois kuopata jouluna. En kuitenkaa aatellu lakata kirjottamasta sille. 🖤

• Kheops on ollut mulla nyt tarinaheppana kohta 2v, eikä ainakaan vielä kyllästytä! Kheopsin kanssa on tullut harrastettua realistisella meiningillä ja kierretään villeissä kisoissa, joista on ihan kivasti menestystäkin tullut. Kheopsista tykkään kyllä ihan hirveästi! ❤

Ja kyllä aina pitää Zigga esitellä, vaikka sen kanssa en olekaan vähään aikaan mitään tehnyt. Zigga on ollut mulla jostain 2012-2013 saakka ja se kuuluu mun aika ekoihin kunnon virtuaalihevosiin ja se on mulla pisimpään ollut heppa 🙂 Alkaahan sillä jo ikää olemaan, mutta ei sitä viitti kuopaankaan laittaa 😄

• Mä olen blogissani esitellyt pari “suosikkipikseliäni” ja monia, monia lemppareita on vielä esittelemättä! On ihanaa uppoutua tuntikausiksi googlaamaan ja etsimään tietoja jostain puoliksi jo unohtuneesta lempparihepasta.

• Villien kisojen harrastajat

Uuno on ehkä tärkein mun pikselihepoista, vaikka se välillä ei inspiroikaan yhtään. Loppujen lopuksi kuitenkin palaan aina sen pariin ja en voisi siitä luopuakaan.
    Uuno on pitkälti tehty mun edesmenneen lempihevosen kaltaiseksi, vaikkei ks. heppa ollutkaan ori saatika suomenhevonen. Siinä sekoittuu samalla ehkä nykyistä vuokrahevostanikin, joten omalla tavallaan Uuno kuvastaa unelmahevostani olemalla juurikin niin perinteinen kuin olla ja voi ♥

• tämä on suhteellisen uusi tulokas niin sivuilla ei paljoa vielä ole 🙂 myös sen isä, ii. Ja iii. Ovat suosikkejani, niin tämäkin päässyt toki sinne. Kaikki ovat ihanan värisiä kouluratsuja, tästä linjasta on vaan tullut yksi lemppareistani 😍

• Piirrosharrastajat

Tohveli on yks mun suurimmista elämäni virtuaaliponeista 💖. Iskin tähän poniin silmäni jo ensi vierailulla Vaahterapolussa. Niinpä musta tuli ponskin rakastava hoitaja ja nyt, melkein kahden vuoden yhteisen taipaleen tuloksena poni siirtyi omistukseeni Vaahterapolun lopetettua. Pitääkin kohta muistaa meidän 2-vuotis päivää 😍!

• Jukolan Ponne on ihan ykkösputte, vaikkei se ole suvullisesti tai näöllisesti mitenkään ihmeellinen. Ponnen kanssa päiväkirjat, kisaamiset ja muut ovat vaan ottaneet tuulta alleen pikkasen paremmin kuin yleensä. Ponne on ollut myös ratsutuksessa Sjöholmassa, kun omistajalla tuntui loppuvan taidot. Ja Ponne on yksäri, eikä esimerkiksi osa Villahaan massaputtelaumaa. Harmikseni en ole vielä oikein saanut Ponnesta jälkeläisiä maailmalle, joten ruunan pakasteita saa kyllä hyödyntää harkitusti ja kysellä ruunaa minulta yksityisviestillä jalostuskäyttöön 🙂 Ponne tavoittelee joitakin laatiksia, mutta hitaanpuoleisesti, koska ruuna ei ikinä osallistu rypäskisoihin vaan mieluiten yksipäiväisiin villeihin tai jaoksenalaisiin tarinakisoihin ja aikataulullisesti kisoja ei sovi olla ihan joka päivä eikä edes joka viikko.

• Raviharrastajat

Mun ihan ensimmäinen lv ravuri Valentino tulee olemaan kyllä ikunen rakkauspakkaus. En oikein osaa sanoa miksi. Jotenkin vaan ‘‘mun tyyppinen’’ ja tottakai se ‘‘eka siinä ja siinä’’ on aika tärkeätä. Sekä hiljattain (puolisen vuotta?) sitten ostin itselleni yksäriksi pv orin Durnehviir POSin, joka on kyllä myös varastanut mun sydämen. Tykkään kovasti hevosen ulkonäöstä ja muutenkin hauska ori kyseessä ❤

• Kouluratsastajat

Aikaisempi hoitohevoseni Isla oli minulle hyvin tärkeä. Aloitin virtuaaliharrastuksen tuolla tallilla Islan hoitajana. Nyt Isla on ikävä kyllä bittiavaruudessa, mutta uskon että saan pelastettua neidin!
    Tällä hetkellä hoidan Siinaa. Aloitin tamman hoitamisen heti, kun se saapui tälle tallille. Olen hoitanut tammaa nyt reilu puolivuotta.

• Piirrosharrastajat

Miten ihania poneja ja hevosia täällä! Kiva aihe, on hauska selailla näitä.

Itsellä varmaan kautta aikojen yleisaktiivisin (kirjoitetuin, kuvitetuin ja kisojenkin kannalta parhaalla mallilla oleva) hevonen on Tigraine. Siitä tekee spessun jo se, että sen vanhemmat on mun itse piirtämiä VIP MVA Fn-hevosia, jollaisia olen onnistunut kautta aikojen tekemään vain kourallisen. Oon kohtalaisen sukunörde ja tästä suunnittelen pitkää piirrostammalinjaa 🙂 Tuo isä on yksi mun lempparituonneista ikinä, se onneksi pääsi multa lähtiessään hurjan hyviin käsiin ja on aina vaan hienompi.

Vanhemmista hevosista Riinan Hopeavälke pitää mainita tässä yhteydessä. Ehkäpä vielä keksin sillekin jotakin uusia kujeita 🙂

• Shetlanninponit

Vattu ❤

En ikinä unohda, kun oikeastaan ihan herätteenä halusin minishetlanninponin ja @Susiraja toi tämän pienen tuittupäisen otuksen minulle. Sitten homma karkasi ihan kokonaan lapasesta ja minien määrä Wyatissa räjähti käsiin. Vatusta ei koskaan tullut ihan sitä kirkkainta ruusukehaita, mutta kaikki sen saavuttamat meriitit oli todellakin enemmän kuin mitä lähtökohtaisesti odotettiin. Monta hienoa sukulinjaa on Vatusta alkanut ja tää on sellainen poni, että toivon bongaavani sitä (mini)shettisten suvuista tulevaisuudessa vuonna nakki ja muusi.

• Kyllä se on Icarus 😄 Ensimmäinen hevonen, jonka sain kärrättyä laatikseen ja jonka myötä innostuin KWPN-hevosista kunnolla. Lisäksi Icaruksesta olen teettänyt meille orilinjan jonka kaikista yksilöistä kyllä tykkään. Onhan tuo varmaan kohta 5 vuotta hengaillut elossa kun en ole vielä raaskinut tappaakaan. Enkä vieläkään ole löytänyt sille edes hyviä kuvia.

Hyvänä kakkosena tuleekin sitten Invictus, jonka isästä tykkään kanssa hirveästi. Nimet otti inspiraatiota yhdeltä lempibändeistä ja näiden myötä taasen aloin kiinnostua hannovereista enemmän. Invictus on niitä harvoja, joille inspaa kirjoittaa päiväkirjamerkintöjäkin ihan muuten vaan.

Mulla on selvästi joku juttu kimoihin esteoreihin, joiden nimi alkaa I:llä 😆

• @davis
    Tästä tuli mieleen että onhan mulla ihana kimo estelinjakin. Nyt vaan nää estehepat on vähän jäissä, Tällä hetkellä nuo kouluhepat vie voiton 😂http://mollyvirtuaali.altervista.org/o/oxford.html

6

868
Users

11.4k
Topics

208.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.