RKM 2018

• http://hallava.kuiske.com/wp/ratsastuskoulumestaruudet-2018/

http://hallava.kuiske.com/wp/ratsastuskoulumestaruudet-2018/

Mie laitoin tän nyt tulille että saadaan vielä tämän vuoden puolella järjestettyä! Viimeinen ilmoittautumispäivä on jo vajaan viikon päästä 22.11!

Eli sitten vaan äkkiä osallistujat kasaan ja osakilpailukutsuja vääntämään.

1. osakilpailu 24.11. Hallavassa
    2. osakilpailu 1.12. Yläkokossa
    3. osakilpailu 8.12. Seppeleessä
    4. osakilpailu 15.12. Lehtovaarassa
      FINAALI 22.12. Hallavassa

• Piirrosharrastajat

Musta ei oo kyllä valitettavasti ottamaan vastuuta 😅 mutta jos joku sen ottaa nii mielelläni voin jonkun osakilpailun järjestää!

• Meiltä tulee varmasti porukkaa mukaan, mutten uskalla ottaa vetovastuuta 😕

• http://hallava.kuiske.com/wp/ratsastuskoulumestaruudet-2018/

Mie laitoin tän nyt tulille että saadaan vielä tämän vuoden puolella järjestettyä! Viimeinen ilmoittautumispäivä on jo vajaan viikon päästä 22.11!

Eli sitten vaan äkkiä osallistujat kasaan ja osakilpailukutsuja vääntämään.

1. osakilpailu 24.11.
    2. osakilpailu 1.12. Yläkokossa
    3. osakilpailu 8.12.
    4. osakilpailu 15.12.
      FINAALI 22.12. Hallavassa

• Jos säännöissä on jotain tarkennettavaa / muutettavaa niin tähän viikon sisällä viestiä! 🙂

Tänä vuonna ei käytetä tota RKM yhteistä foorumia vaan tuodaan kisat lähemmäs itse talleja, eli osakilpailukutsut suoraan tallien omille foorumeille. Samalla kannustetaan kaikkia tutustumaan muihinkin talleihin eikä olla niinsanotusti piilossa. Toivottavaa tiestysti olisi että osallistujat kävis sitten kanssa tarinoimassa niihin osakilpailutopikkeihin 🙂

• Piirrosharrastajat

Yay! Voidaan ottaa Yläkokkoon toka osakilpailu? 😎

• @iida Jes!

• Mietin noita luokkia et kaikki kilpailijatko kisaavat aluksi heC&65cm ja lopuksi heB&80cm? Kun esim mun hoitsun taso on heC & 60cm nii ei se riitä 😄 Kannattaisin perinteisiä heC heB heA ja 60 80 100cm luokkia 🙂

• @tuulia koitetaan tiukan aikataulun takia pitää luokat mahdollisimman yksinkertaisina ja sitten noita titteleitäkään ei ole isoa läjää. Mietin oisko poniluokka vielä tuohon hyvä? Siinä hec/60cm ja junnut ja sennut heb/80cm

Koitan samalla miettiä että kaikkiin luokkiin tulisi tasasesti osallistujia varsinkin tän aikataulun takia ettei poniluokkaan jää sitten esim 3 ratsastaja. Tämän takia edellisvuoden nuoret on yhdistetty sennuihin

• @alex-hallava Mun mielestä ois yksinkertasempaa olla kolme eri tasoa kaikille avoinna kuin vähemmän luokkia junnuihin ja sennuihin jaettuna 🙂 heC/60, heB/80 ja heA/100 on kuitenkin tavallisin ja yksinkertaisin jako ja selkeä osallistujille 😊 Sit voisi palkita kouluratsastuksen parhaan tasosta riippumatta ja esteiltä kanssa ja ehkä vielä parhaan ratsukon joka osallistui sekä esteisiin että kouluun 😄

• @tuulia tää oli itse asias yks niistä syistä miks perustin tie tähtiin kisat että saataisiin järkevämmin luokat kun mun mielessä ratsastuskoulumestaruuksien pointti on aina ollut se että siellä palkitaan nimenomaan juniorimestari ja seniorimestari. IRL kisoissahan ainakin sennut kisaa eka heB ja finaalissa heA ja ne ketkä ei oo sillä tasolla ei yksinkertasesti oo tarpeeksi hyviä mestaruuskisoihin.
    Tietysti voidaan mennä viime vuoden mukaan että samassa luokassa kisaavat saattaa mennä minkä tahansa tasosen radan, mut miun mielestä se oli vaan epärealistista eikä kovin käytännöllistä

• Itse asiassa rupesin nyt kattoo miten esim vuonna 2016 on järjestetty ja silloin oli kyllä noi luokat just taitotason mukaan. En muista siitä vuodesta muuta kuin sen että mulle jäi tosi epäselväksi miten voittaja valittiin? Silloin taidettiin verrata kaikkia luokkia keskenään ja niistä valita rkm voittaja, 2. ja 3. Oisko se parempi tapa edetä että kaikki kisaa toisiaan vastaan sarjatasolla vaikka eri osakilpailuissa kuitenkin kisataan luokkakohtaisesti? Mut mites sitten jos eri luokissa kisaavat saa tismalleen samat pisteet ja sitten kun niitä vertaa keskenään niin ei oo mitään eroa ja koko kisojen voittaja ei ratkea? Laitetaanko sitten fiinalissa kaikki samaan luokkaan oli taso mikä hyvänsä ja arvotaan päälle? Vai niin ettei luokkia verratakaan keskenään vaan tulee kolme mestaria?

• @alex-hallava Aa okei, mä en tiiä irl menosta mitään 🙂 Jep tason valitseminen samassa luokassa sopii lähinnä tuotoskisoihin tms 😄

• @alex-hallava Oho oltiin vissiin kirjotettu aika samaan aikaan kun en huomannut päivällä sun toista viestiä 😂 Musta 2016 oli yleisesti selkeä mut en kans tiiä miten rkm kärkikolmikko valittiin 😄 ehkä vois olla este- ja koulumestarit? eihän se haittaa jos tulee tasapisteet, sit on vaan jaetulla sijalla🤔 ehkä vois jotenkin palkita myös parasta niistä, jotka osallistuu sekä koulu- että estekisoihin, en vaan tiiä nimitystä nyt tähän hätään 😄 Vai oisko se sit rkm mestari?

• Piirrosharrastajat

Muuten kyllä voisin ottaa vetovastuun, mutta itellä pitää irl kiirettä, enkä tiedä ehtisinkö ottaa Längelmäkeläisiä kiinni, kun saavat olla tämän kuun periaatteessa lomilla, niin eivät varmaan kovin ahkeraan forkalla pyöri - ainakin mitä just katoin… 😅

• Piirrosharrastajat

Me voitaisi järjestää Lehtovaarassa 4. osakilpailu 😊

• @riri jee hienoa!

• Miten ne luokat nyt on? 🙂 Kokeiletko noita mitä aluks aattelit vai esim niinkuin viimevuonna? 🙂

• @tuulia no jospa otetaan tasot kokonaan pois 😄 luokat on nuo samat neljä ja jokainen voi oman mielikuvituksensa mukaan päättää minkälakset ne radat on. Tuskin ketään haittaa jos joku on tarinassaan kuvaillut rataa “haastavaksi ja esteitä korkeiksi” tai kouluradan tehtäviä “yksinkertaisiksi ja arvostelua löyhäksi”

Eli koulurdat on mitä vaan perusmerkistä Bhen ja esteradat vaikka taitoarvostelulla niin pullaponit ja estetykit voi mennä saman radan ja jokeinen voi sit omalla kohdallaan miettiä minkä korkuinen se rata oli.

• @alex-hallava Ookei selvä 👍

10

932
Users

12.3k
Topics

228.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.