Kokeilussa Shutterstock for pikspoks! (M rakennekuvia pv sh ponit €)

• Täällä kyseltiin, myykö kukaan kuviin useita käyttöoikeuksia - 💡 idea! IRL-bisneksiä varten olen jo pitkään etsinyt sopivaa palvelua kuvakaupalle, tämän innoittamana päätin koeajaa yhden kivan ehdokkaan teillä 😄 Nyt olisi siis tarjolla keskivertoedukasta rakennekuvaa, joihin myydään rajattomasti ikuisia käyttöoikeuksia.

Tee näin:

1. Hyppää osoitteseen https://hertjekker.pixieset.com/g/pikspoks/ ja syötä salasana pikspoksmyynnissä
    2. Gallerian välilehdissä on tällä hetkellä kansiot suokeille, puokeille ja poneille, valitse mitä halajat! Kuvia voi selata ja valkkailla ostoskoriin yksi kerrallaan.
    3. Kun kaikki on valkattu, klikkaa itsesi checkouttiin, täytä tietoihin toimiva sähköposti ja loput voi olla liibalaabaa, en ole vielä löytänyt saanko säädettyä mitä kaikkia tietoja haluan ostajista.
    4. Checkoutin vikassa vaiheessa tulee ohjeet kuvien maksamiseen. Nappaa ne talteen ja muista klikata ostoskori loppuun asti (sähköpostiin pitäisi tulla tilausvahvistus), kun olen kuitannut maksun suoritetuksi saat ilmoitettuun sähköpostiin latauslinkin kuville 🙂 Maksettu kuva on pitkältä sivulta 800px eikä siinä ole vesileimoja.

Kuvan tiedostonimessä on rotu, skp ja nimi jos haluaa metsästää lisäkuvaa.

Miksi ostaisin kuvan minkä muutkin voivat ostaa?

1. Teet niin käytännössä joka kerta, kun ostat kuvamyyjäisistä jotain. Lähes poikkeuksetta kaikki kuviaan myyvät myyvät samasta tilanteesta otettuja, identtisiä tai lähes identtisiä rakennekuvia vähintään pari kappaletta. Esim. VSN-näyttelyissä hylätään samasta luokasta hevoset, joiden kuvat voidaan katsoa identtisiksi, eli joiden välille tuomari ei saa tehtyä piste-eroja.
    2. Kuva joka yksinoikeudella maksaisi 4-5e/kpl, maksaa nyt vähän vähemmän, koska sitä pystytään myymään useammalle.
    3. Käyttöoikeutta ei ole rajattu kertoihin tai aikaan, lisenssi on käytännössä ikuinen.

Joo, ei, ei tod? Kokeilkaa, ehdotelkaa, koitetaan kehitellä tästä kiva ja edes vähän sähköpostirumbaa näppärämpi juttu! Kuvia on tällä hetkellä tosi vähän ja esim. lisäkuvia en ainakaan toistaiseksi myy syistä x y z. Keräilen lisää tuommoisia 3e rakennekuvasia jos systeemi saa kannatusta. Koitan vielä tutustua palveluun vähän syvemmin, jos prosessista saisi entistä nopeamman ja helpomman 😊

• Täällä aletaan selvästi heräillä viikonloppuun, eli tökätäämpä vähän ylöspäin jos kiinnostaa ihmetellä, kokeilla ja heittää kehitysajatuksia :3

• Ihan kätsyn oloinen paikka! En tiedä miten noi kuvien hinnat näkyy tietokoneella, mutta mobiililla näkyy vähän kökösti vasta koriin laitettaessa. Jään seurailemaan josko ilmestyisi muista roduista mielenkiintoisia kuvia 👀

• @rebely Kiitos! 👌 Myös koneella hinta näkyy vasta, kun alkaa änkeä kuvaa ostoskoriin. Ainakin toistaiseksi kuitenkin kaikki tarjolla olevat kuvat on 3e/kpl, yhteen kansioon ei voi samalle koolle tai tietyille kuville pistää eri hintoja 🤔 Eli jos tää vaikuttaa itsensä takaisin maksavalta, niin ainut ratkaisu saattaa olla tehdä eri galleriat eri hintaluokille > hankala!

Mutta tuumitaan 😊 Aloitan ainakin näistä bestseljareista, ennen kuin alan enemmänkin penkomaan arkistoja.

• Kivoja kuvia! Ihan hyvä idea, tosin itse ostaisin mielummin yksinoikeudella kuvia kun nuo ovat aika hintavia periaatteessa 😄 Tai ei mulla ole tietoa millä hinnalla nykyään myydään kuvia, mutta itse olen ostanut rakennekuvia 1-4e hintaan yksinoikeudella 😄 toisaalta niissä yksinoikeudella myytävissä on lähes samoja kuvia aina myynnissä niin ei kyllä periaatteessa eroa tästä. Tämä on kiva kun ei tarvitse ostaa varastoon siinä pelossa että kuvat ehtii mennä, vaan voi ostaa silloin kun tarve on 🙂
    Kyllä minäkin varmaan ostan näitä jos tulee tarve 🙂

• @molly Kiitos! 🙂

Mä valitsen tänne kuvia sillä ajatuksella, että yksinoikeudella myisin samat kuvat 4-5e/kpl, eli ihan halvimpia rutkuja yritän välttää. Näyttelytuomarina koitan huomioida samalla, että kuva on suht edustava ja rakenne vähintään ok. Ainakin omassa mielessä yritän siis tehdä sellaista keskiverto+ -rakennekuvapankkia mistä voi napsia helposti omiin tarpeisiin pikkuisen halvemmalla, vrt jos myisin yksinoikeudella juurikin 2-3 ihan samanlaista kuvaa vähän kalliimmalla 😄 Nämä kun huomioi, niin on imo tosiaan ihan hyvä diili tai vähintäänkin verrannollinen perinteiseen massakuvakauppaan! Pystyn tietenkin myös seuraamaan yksittäisen kuvien ostoja, niin jonkun 100x ostetun voi fiiliksen mukaan jo napsia poiskin.

Otin käytetystä alustasta tätä varten siis maksullisen kuukauden, eli pitää miettiä uudestaan kohtaloa jos se ei maksa itseään takaisin 😅 Tai jos en saa viriteltyä maksutapoja niin, että toimii kivasti myös ilmaisessa plänissä. Silloin tosin saattaa sitten kuvien hinta nousta, koska ilmaisessa versiossa lähtee provikat myynneistä.

• ☝

• ☝

• ☝

• ☝

• ☝

• ☝

• Kuviin muuten rahaa käyttävät, onko tätä mallia kohtaan jotain mielipiteitä tai kehitysehdotuksia? 🙂

• Moderaattorit

Niin no, kolmesta kuvasta tulisi jo 9e ja se on imo kallis hinta siitä, jos muutkin voivat täysin samoja kuvia käyttää.

• @elisa Hintaongelma on ihan ymmärrettävä 🙂 Aloituksessa ja aiemmin keskustelussa onkin vähän perusteltu ajatuksia hinta/kpl takana. Olisiko halvemmat (1,5-2e/kpl) kuvat sitten kiinnostavampia, vaikka ne olisivatkin vähän huonolaatuisempia tai ei yhtä hyvärakenteisista hevosista?

• Moderaattorit

@taffel En maksais tällä periaatteella huonoista kuvista (seisoo huonosti, suttuinen kuva tms.) halpaa hintaa, kun en maksaisi yksinoikeudella olevistakaan sitä välttämättä. Se, että ostaa semi kalliiseen hintaan kuvia, joita ei saa yksinoikeudella ei vaan tunnu järkevältä. Ja tää on vaan mun mielipide 🙂

• Tämäpä ok. Ja jos lisenssimyynti ei ota tuulta alleen, niin toki jatkan yksinoikeusmyyjäisten pitämistä, jos kansa kokee mieluisammaksi maksaa samasta kuvasta vähän enemmän vaikka siitä myydään lähes identtisiä versioita myös muille 😅

• Moderaattorit

Lähes identtinen ei kuitenkaan ole identtinen. Tosin jos kuvassa eroa vain yksittäinen hännän jouhen sijainti kuten esim. joissain Tanjan myyntikuvissa, en ainakaan itse osta 😄

• Mie kyllä taas näitä voisin ihan hyvin hyödyntää, ei ole ongelma se, että muilla olisi samoja. Toki hinta on minunkin mielestäni vähän suolainen kun samaan hintaan ja halvemmalla saa ostettua hyviä kuvia yksinoikeudellakin, mutta ei toisaalta omalla kohdalla este ostamiseen. Itse kun enimmäkseen käytän vain kuvia joihin löytyy myös pääkuva/muu pystysuuntainen kuva kaveriksi, niin se on näiden kohdalla ollut isompi kynnyskysymys (plus ei atm sattunut näistä silmiin sellaisia joille olisi mulla menekkiä - kun ei oo ns. kiire ostaa niin tulee ehkä enemmin hommattua sitten siihen todelliseen tarpeeseen eli kun kuva natsaa johonkin tiettyyn hevoseen).

• @serena Kiitos kommentista 😊

Mun visio tälle on tosiaan myös enemmän sellainen pikaiseen tarpeeseen tai “kaikki muut paitsi rakennekuva löytyy jo”-tarpeeseen hyvin toimiva pankki. Tuosta tosin tuli mieleen toki se, että vaikka samaan kansioon ei voi pistää erihintaisia kuvia, niin niin kauan kun maksu ei mene suoraan palvelun kautta voisi tietty joku lisäkuva olla aina ilmaisena kylkiäisenä vaikka sille sama hinta tuolla näkyisikin. Helpottaisko se fiilistä siitä, että ompa kalliita kuvia? 🙂

(Koitan myös vähän sorttailla tänne semmoisia kuvia, mitä ei ole jo myyty ihan miljoona kertaa tai tapahtumia missä ei ole ollut sataa kuvaajaa.)

17

814
Käyttäjät

10.5k
Aiheet

188.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.