Mitä (hevos)lehtiä tilaat ja miksi?

• Tässä sairastellessa kun tuppaa luppoaikaa olemaan, rupesin pohtiin pitkästä aikaa lehden tilaamista.

Kun vielä harrastin ratsastusta, meille tuli kotiin Hippos ja tallilla oli aina kasa Hevoshulluja luettavaksi. Muihin lehtiin en ole juuri tutustunut ja mietin, että olisko noloo tilata tällee +25 veenä Heppahullu. 😄 Hippoksen sisältö kai on hieman vanhemmillekin suunnattua.

Muita lehtiä mitä oon myöhemmin tilannut on ollut Cosmopolitan, Trendi ja Kauneus ja Terveys. Näistä vimosin on ollut ehkä sisällöltään mielenkiintoisin.

Kiinnostaisi kuulla teidän suosituksia lehdistä, ja kokemuksia siitä mitä ootte tilannu. Mitä lehtiä siis tilaatte, miksi ja minkälaista sisältöä ne tarjoaa?

• Hevoshullulle ei voi olla koskaan liian vanha! Tilaisin heti jos olis ylimäärästä rahaa 😄

• En tilaa mitään lehtiä, vaan luen kiinnostavat jutut ekologisesti internetistä. Paperilehdet on ns. turhaa rahankulutusta ja ylipäätään turhaa materiaa, jonka kerran lukee ja sitten ne jäävät nurkkaan pölyttymään. Yleensä niissä kiertää vielä vuosittain aika samat jutut, eli jos tilaat samaa lehteä peräkkäin useamman vuoden, niin jutut alkavat toistumaan.

Jos tilaisin jotain lehteä, niin tilaisin varmaan jotain laadukasta matka- tai ruokalehteä, joista olisi ns. useampi ilo kuin vain sen yhden selailukerran ajan. Hevoslehdet tällä hetkellä ovat pääosin niin laaduttomia, etten haluaisi tilata niistä mitään. Hevoshullusta on kokemusta vaan ainakin reilu 15 vuotta sitten.

• @vibaja 😄 Rupestin itsekin mietiin ton postauksen lähetettyä, että tuleehan sitä Aku Ankkaakin luettua lähes joka päivä, niin täähän menee samaan kategoriaan.
    @birdie Toi ekologisuus pointti on kyllä hyvä. Itse ajattelin lehteä siltä kannalta, että ei tarvitsisi koko ajan istua puhelimen tai muun näytön ääressä. Nykyäänhän monista lehdistä tarjotaan myös digiversiot netissä ja ehkä lähtisin kokeileen, jos omistaisin tabletin, josta lukeminen ei olis niin tihrustamista, kun esim. puhelimen näytöltä.

Rupesin kanssa tän sun viestin jälkeen miettiin, että kirjasto vois olla toinen vaihtoehto. Meillä oli koulun yhteydessä ennen kirjasto ja kävin aina sieltä lainailemassa lehtiä kotiin. Nytkin onnekkaasti asun kirjaston vieressä, mutta ei oo tullut katsottua löytyisikö sieltä lehtiosastoa. Pitääkin käydä kurkkaan!

• Edelliseen viestiin viitaten, monet kirjastot ottavat myös lehti- ja kirjatoiveita vastaan, jos valikoimasta ei mitään kiinnostavaa löydy 🙂 Meidän kirjastoon tuli pitkään Hevoshullu, ja sieltä aina sen sitten sain luettua 😄

• Mitään en tilaa mutta tulee jäsenyyden takia tulee eniveis 😄

Eli Koiramme-lehti, Corgiset-lehti ja Shettis-lehti.

Ostin facebookin kirppikseltä muutama kuukausi sitten lehtiä, siinä on joku 200kpl hevoshulluja ja päälle ratsastuslehtiä, lemmikkilehtiä yms. En vain tiedä koska ehtisi lukea mutta hevoshullu on paras heppalehti ever! ❤

Netistä tulee luettua mitä tarvii, en lähtisi mitään itse tilaamaan koska rahankulua vain, toiseksi, en ikinä meinaa ehtiä lukea lehtiä x)

• Tilasin joskus tyyliin 2007-2012 ehkä Villivarsaa ja sit heitin ne kaikki roskiin, ku en enää jaksanu raivata niille tilaa. Mulla oli Villivarsan semmone kansio ja kaikki. Luin ne kyllä moneen kertaan läpi (viitaten @birdie n kommenttiin), mutta ne vaan vei tilaa ja oli musta lapsellisia. Cosmopolitania ois siistii tilata ihan vaan koska se on niin naisellinen, ei mua varsinaisesti ne jutut edes kiinnosta, joten jätän väliin 😄 Turha maksaa siitä rahaa ja kerätä turhaa paperia. Jos kuitenkin tuntuu että tahtoo tilata, niin tilaa! Ainahan sen saa lopetettua. Jos joku lehtimyyjä tai joku kysyy ni tilaat kummin kaiman tyttärelle :-----D

• @nikki Cosmopolitan on kyllä sellanen lehti, että itseä kadutti, että oon joskus tilannut sitä. Joo, ehkä se sitten muka sillon 16-18v oli tärkeä lehti, mutta oikeasti se on sisällöltään aikalailla samanlaista kuraa kun joku Seiska. Samat artikkelit kiertää lehdestä toiseen, ja joka artikkeli on täynnä sitä, kuinka et kelpaa tällaisena ja tuollaisena, ja kuinka sinun pitää muuttua samanlaiseksi kuin Voguen/Cosmon/ym kansikuvamallit. Jos kaipaa edes jossain määrin asiallista nuorten naisten/naisten lehteä, niin suosittelen Trendiä. Siinä on sentään jotain asiasisältöä. Cosmo on pääasiassa sitä, miten miestä miellytetään ja kuinka kropasta saa vielä ne ylimääräiset viisi kiloa tiristettyä pois. Huh mikä tilitys. 😂 😂 Pahoitteluni, jos Cosmopolitan on jonkun lempilehti. Minua ei ihan seksistisyydellään enää nappaa.

• @birdie Mua nyt ei oikeestaan naistenlehdet kiinnosta ylipäätään, Cosmo ja Vogue on vaan tämmösii ikonisii kauniiden naisten lehtiä. (Koska ne rääkkää ne vikat viiski kilo pois, osaa kulkee platformittomissa 12-senttisissä koroissa ja vaan on fancyja.) 😂

• @nikki Itsehän sanoin joskus Cosmoa kaupanneelle myyjälle, että minä en tuollaista kuraa tilaa. Meni vähän hämilleen.
    Lisää hämmennystä aiheutan toteamalla, että Pelit lehteä jos myytte, niin voin tilata. Kummasti ei löydy valikoimasta 🤣

• Pelit ja Mondo ❤️ Siinä mun lehtivalikoiman kulmakivet. Atm tosin Mondo-tauolla koska köyhyys, Pelit on veljen ja lainailen niitä aina. Hippos tulee jäsenyyden kautta kans (ja Reserviläinen mutta teitä tuskin inttilehdet tähän hätään kiinnostaa 😂 ), mutten pahemmin perusta siitä, liiankin tieteellisiä ja aikuismaisia juttuja. Enkä tykkää lukee mistään ratsastuskilpailuista, ku oon kade ku en ite pääse kilpailemaan 😂

Ite säästään kaikki Mondot ja Pelit, niitten pariin on aina ihana palata ja Mondon avulla oon suunnitellu jo monet kymmenet matkat. Ite en koe, että suomalaisten lehtien tilaaminen on mitenkään kovin epäekologista. Meillä kuitenkin toi paperin kierrätys on ihan 6/5 systeemi. Digilehtiä en tuu lukemaan ikinä, oon niiin done näyttöjen tuijottamisen kanssa, eikä siinä oo sitä lehden tuntua. Silmätkää ei mulla pysy riveillä ku näytölt lukee.

• Virtuaalikoirat

Mä oon tilannut Cosmoa silloin kun on ollut halpa tarjous ja joku hyvä tilaajalahja. 😁 En muista enää mitään niistä jutuista, mutta suhtauduin koko lehteen hyvänä viihteenä, enkä mitenkään tosissaan otettavana. Sellaista kevyttä hömppää! Otin sen aina amkissa kouluunkin mukaan ja luokan miehet luki sitä ihan intopiukeena. 😂

• Ja ainiin, tuleeha mulle Kauneus ja Terveys, ku oon saanu sen joululahjaks ja äippä lukee sitä kans! En tosin kauheesti oo naistenlehtien ystävä, mut toi on niistä ehdottomasti asiallisin ja monipuolisin. Tykkään lukea niitä elämäntarinoita, liikunta-artikkeleita ja ruokaohjeita. Muotia ja meikkejä siellä on sopivan vähän 🙂

• Raviharrastajat

Mulle tuli joskus junnuna Villivarsa, tais tulla useamman vuoden kunnes sen julkaisu sitten lopetettiin kokonaan. Demi tuli mulle myös jonkinaikaa, kun rakas serkkuni tilasi sen mulle lahjaksi pidemmäksi aikaa.

Tällä hetkellä mulle ei tuu kuin Hippos jäsenyyden kautta ja jossain vaiheessa pitäisi alkaa tulla Sport, jonka ihana miesmyyjä sai mulle kaupattua I Love Me -messuilla. Jos se sais muhun motivaatiota liikkumiseen? 🤔

• @Milja-H said in Mitä (hevos)lehtiä tilaat ja miksi?:

Jos se sais muhun motivaatiota liikkumiseen? 🤔

Lehti vai mies? 😂

• Mulle tuli Heppahullu monta vuotta! Sen jälkeen vaihoin sen Demiin, mutta ei sekään oo nyt pitkään aikaan tullu.
    Koska molemmat porukat on toimittajia, meille tulee paljon lehtiä vaikka ollaanki lakkautettu ne joita ei lueta. Mä luen päivittäin paikallislehen ja Hesarin, jälkimmäisen artikkelit monesti netistä. Kuukausiliite, Suomen Kuvalehti ja Image on kans aina kovassa syynissä heti kun ne tulee.
    SRL kautta tulee Hippos, se on tosin monesti niin surkeeti taitettu ja jutut vaan niin huonosti kirjotettu, että sitä harvemmin syvennyn lukemaan. Muita lehtiä meille ei taia tullakkaan, mummulle tulee Seura ja se on kyllä monesti aivan hauska.

• Raviharrastajat

@nikki said in Mitä (hevos)lehtiä tilaat ja miksi?:

@Milja-H said in Mitä (hevos)lehtiä tilaat ja miksi?:

Jos se sais muhun motivaatiota liikkumiseen? 🤔

Lehti vai mies? 😂

Haha, oletan että lehti :'D En tarvitse myyjämiestä mihinkään kun löytyy mies omastakin takaa (tosin yhtä laiska kun miekin että hyöty siinä mielessä 0) 😉

• Hevoslehdistä mulle tuli Hevoshullu muutaman vuoden lapsena, mummo tilasi sitä synttärilahjaksi. Sit jossain vaiheessa vaihdettiin Hevosurheiluun, mutta kun se alkoi uudistua ja ratsastus- tai muuten mielenkiintoiset osuudet olla vähissä tai muuten vähän yhtä tyhjän kanssa niin jätin pois. Sitkeästi ovat kyllä perään soitelleet. Hevoshullut luin eestakasin ja taastakasin siihen pisteeseen saakka että aloin suunnilleen muistaa ne ulkoa. Sitten taisin myydä tai lahjoittaa täysinä vuosikertoina eteenpäin. Hippos tuli myös tietty silloin kun olin SRL jäsen, sitä tuli luettua vähän joskus ja jouluna.

Muista lehdistä on sitten Aku Ankka tullut lapsena, mutta muuta en tähän hätään muista. Cosmoa oon lueskellut työpäivien viihteenä lehtimyyntiä tehdessäni ja se on ihan riittänyt sitä sorttia, ei oikein muhunkaan uppoa niin paljoa että tilata viitsisi sitä tai vastaavia. Varmaan joku Mondo tai Historia tai joku vastaava voisi olla mulle tilattavaksi sopiva lehti.

Ja mitä digilehtiin tulee, niin en osaa lukea. Ihan sama miten kiinnostava olisi, mutta ei mun tule avattua läppäriä/tablettia että alan lehteä lukea. Haluan lehdet lehtinä. Samoin haluan opiskelukirjat kirjoina enkä E-kirjoina jos vaan mahdollista.

• Suomenhevoskasvattajat

Suosittelen lämpimästi tutustumaan Heportteriin jos erilainen lähestymistapa tähän hevosmaailmaan kiinnostaa 🙂

• Ihanan paljon kommentteja 😄 Tämä Heportteri alkoi kiinnostamaan, pitääkin ottaa itelle ylös ja tutustua tarkemmin.

3

816
Käyttäjät

10.6k
Aiheet

189.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.