Esitelkää teidän barokkihevoset/-tallit
-
Kauheasti tahtoisin nähdä teidän barokkihevosia ja jopa mahdollisia talleja joten alle saa laittaa pientä esittelyä linkin kerta
-
Hukkiksesta löytyy pari andalusialaista jotka on kyllä olleet vähän hunnigolla jo pidemmän aikaan. Tarkoitus oli aloittaa rodun kasvattaminen ihan kunnolla, mutta se suunnitelma on sittemmin vähän jäänyt… Tällä hetkellä tavoitteena olisi kasvattaa tuolle 4-polviselle Doradolle sopiva tamma nykyisen materiaalin pohjalta eli sellainen hitaasti, mutta hitaasti etenevä projekti
-
Multa löytyypi jopa 1 lusitano ja 1 andalusialainen, tarkoitus toki on ollut enemmänkin hankkia, mutta olen laiska tuomaan hevosia
-
Namyshillistä löytyy muutama andalusianhevonen ja friisiläinen, lusitano on hankintalistalla ja kladrubeja harkitsen. Lipizzatkin olisi kivoja… Barokkihevoset ovat todella kauniita, mutta kuvapula vähän hillitsee.
-
Aramoressa tällä hetkellä friisuja & andalusialaisia
Vanhoja ku taivas kylläkin, mutta tarkotus ois piahkoin alkaa tuomaan evm-sukusia ja alottaa niiden kanssa ns. puhtaalta pöydältä.
-
Mulla on vain yksi barokkiheppa spanish norman tamma Galaxie, siltä tosin uupuu vielä kuva, ehkä saan sen lähiaikoina tehtyä, odottanut jo tovin.
-
Kaksi lusitanoa (Elsa ja Otus) löytyy. Vielä ei ole oikein kaksikon kanssa ehditty tekemään “mitään”.
-
Multa löytyy yks friisitamma kun pari mustaa IRL neitoa vei mun sydämmen…
-
Sierrassa on jotain barokkeja, tarkotus tuoda lisää
-
Multa löytyy hiljalleen eteenpäin porskuttava barokkitalli Alviano sekä toisella tallilla asustaa fred-t Ursa, lusitano-r Iigori sekä fri-t Kita.
-
Yeguada Alta Docesta(allekirjoituksessa) löytyy tällä hetkellä +40 andalusialaista eikä kaikki yksilöt ole vielä edes listalla tai rekisteröity. Rodun parissa pyörinyt ja rennolla miellellä näitä kasvattanut vuodesta 2012 asti. Meiltä saa varsan vaikka pölyä keräämään nurkkaan, jos joku andalusialaista hajalaa. Toki siitoskäyttöä aina toivoo näin kasvattajana ettei suvut katoa turhaan.
-
Zonjietista löytyy yksi andalusiori Braviano XIV, joka kantaa samppanjaa. Tämän lisäksi löytyy yksi lipizza ja muutama friisiläinen.
Haras do Maerasta löytyy noin tusinan verran kladrubeja, enemmänkin on, mutta niiden sukutaulut täytyisi ensin fiksata kuosiin. Maeran toiminta ei ole ikinä lähtenyt kunnolla käyntiin, mutta se olisi tavoitteena jossain vaiheessa.
En tiedä mitä Maeran tekijänoikeusmerkinnöille on tapahtunut, kun ne on jotenkin mystisesti kadonnut. Onneksi sentään suurimmassa osassa kuvissa on sentään kuvaajan vesileima
Kladrubeilla on ihan hirveän mielenkiintoinen historia ja kulttuuri. Mustat ja kimot linjat pidetään erillään toisistaan irl, kummallekin on jopa omat valtionsiittolat Tsekissä.
Kladrubeille on luonnollisesti aika vähän kuvia tarjolla koska se on levinnyt tosi huonosti Tsekin ulkopuolelle. Yhdysvalloissa taitaa olla joku siittola ja lisäksi näitä käytetään Ruotsissa (ainakin) poliisihevosina. Itse olen kysynyt paikallisisilta kuvaajilta lupia. Lipizza polveutuu kladrubista, joten etenkin tammoille menee myös lipizzan kuvat ja myös oreille, jos vain pää on kyömy (toki on olemassa sellaisiakin kladrubeja joiden pää ei ole aivan yhtä kyömy, kuten esimerkiksi hevonen Favory Romeran kuvissa).
Haha, taisin vähän innostua
Olisi tosin hienoa saada kladrubeja enemmänkin virtuaalimaailmaan, yksittäisiä tapauksia löytyy muutamia ja lisäksi näitä löytyy Ionicista.
-
Amoral Studista löytyy muutama andalusia mutta ne ovat muuttamassa Chinet Ranchille kun pääsen taas koneelle paremmin istahtamaan
-
Ionicista löytyy muutamia barokkirotuja:
- Andalusiat (vähän)
- Frederiksborginhevoset (paljon!)
- Friisiläiset (vain 2 ja nekin myynnissä)
- Kladrubit (paljon)
- Lipizzat (vähän)
- Lusitanot (vähän)