Suosikkibiisit ja vähän muuta musiikista

• @turjake GoOood issa wOoOOmaAAan on kyllä hyvää radiojumputusta! Mä ajan paljon autolla ja joskus ei jaksa itte valita mitä kuuntelee niin päällä on monesti yleX, ja vaikka listahitit ei muuten mun musiikkimakua edes sivua, on sieltäki löytyny muutama hyvä renkutus joien soidessa pistän isommalle. Muunmuassa
    Justiinsa mainittu In My Mind, tosi hyvää jumputusta ja soi autossa TÄYSILLÄ
    Jenni Vartiaisen Made in Heaven, vaikka oon aina inhonnut näitä suomalaisia naisläähkijöit- laulajia niin silti huuan tätä monesti autossa.
    X & Peep Falling Down, nää äijät tuli tutuiksi kun poikaystävä kuuntelee räbäytystä erittäin suurissa määrin, ja tässä postuumissa random studiopätkistä kasatussa biisissä on tosi kaunis äänimaailma ja jotenkin näiden nuorten miesten poismenot tuo tähän sitä omaa fiilinkiään.
    Mäkin kuuntelen jostain syystä nykyään taas enemmän räppiä, teinimpänä mun suurin suosikki oli vastikään menehtynyt Mac Miller sekä tieten suomen paras poikabändi Gasellit.

• Tein jo kertaalleen tähän vastauksen mut se sitte hukkui, ni kirjotellaanpa uudestaan. En oo myöskään mitenkään genreuskovainen, vaan lähtökohtaisesti kuuntelen kaikkea mikä kuulostaa hyvältä. Tosin vuodesta 2013 lähtien oon ollut ihan järjetön Imagine Dragons -fani ja kiertänyt keikoilla ympäri Pohjois-Eurooppaa, ja mietin jo et mitä biisejä tähän nostan ettei se oo vaan parhaat-biisit-ID:ltä -lista… Joten päädyin sitten kattelemaan Spotifyn erinäisiä nostalgialistoja ja nostamaan parhaita, kaikki näistä on jotenki ollu tietyssä vaiheessa elämää todella tärkeitä biisejä. (tuli muuten mahtavat nostalgiafiilikset Angels Cryingista, se on niin ollu miun THE biisi ala- ja yläasteen discoissa…)

Jet - Are You Gonna Be My Girl
    Savage Garden - Affirmation
    Skid Row - I Remember You
    Scorpions - You And I
    New Found Glory - Dressed To Kill
    Simple Plan - Untitled
    Blink-182 - I Miss You
    Paramore - crushcrushcrush
    Trivium - This World Can’t Tear Us Apart
    Disturbed - Stricken
    Avenged Sevenfold - Dear God
    Scandinavian Music Group - Mustana maidolla kylmänä kuumana
    Scandinavian Music Group - Naurava turskan kallo

… ja koska en tietenkään voi jättää Imagine Dragonsia huomiotta, niin se best of tällä hetkellä: Amsterdam, RIse Up, Whatever It Takes, Smoke And Mirrors ja tietenkin itelle isoin biisi ehkä koskaan eli It’s Time. Whatever It Takes on kyllä myös lähellä eeppisyyttä, mutta se on vielä liian uusi siihen yltääkseen.

Radiossa soivista artisteista nykyään oon kyllä viehättynyt Gaselleihin, sieltä on irronnut pari sellasta biisiä että on päässyt listoille asti. Guilty pleasureni on myös Ida&Kalle.

• Ooh täällähän on mainittu vaikka ja mitä hyvää. Mä en osaa lempibiisejä eritellä, mutta lempiyhtyeitä kyllä!

Kuuntelulistoilla on esim. David Bowie, Depeche Mode, Mike Oldfield, Queen, Rainbow (varsinkin Dion aikaan, ja Dio muutenkin), Deep Purple, Pink Floyd, Turmion Kätilöt, Kraftwerk, Pantera, Yes, Rush, System of a Down, In Flames, Epica, Amaranthe… Okei lääh puuh en jaksa luetella.

Pari kuunneltavaa biisiä voisin kyllä linkata
    Epica - The Essence of Silence
    Vangelis - Alpha
    Tangerine Dream Stratosfear
    Ja Jean Michel Jarrelta albumit Oxygene sekä Equinoxe

• Mun ykkösuosikkeja on Evelina, Aleksanteri Hakaniemi, All Time Low, Simple Plan, The Maine, Sanni, Fall Out Boy, sit Bieberin uus tuotanto on jees ja Chris Brown <3, Tyga, Iggy Azalea <3, Ty Dolla Sign.

Mutta tää on mun lempibiisi täl hetkel…
    Young Guns - Bulletproof

• Piirrosharrastajat

Kuuntelen ihan sikana kaikkea hämärää ja mikään ei sovi yhteen, mutta joku sanoi ettei tykkää örinähevistä niin heti tuli mieleen

Oon luukuttanu Miðgarðsormuria nyt varmaan kuukauden verran. Skálmöld on muutenki kiva bändi mut tällä hetkellä toi on mun suosikkibiisi niiltä.

Biisi on rakennettu islantilaisten kansanrunojen mittaan ja siinä on erikseen kertojaääni, seikkailijahahmo ja biisin nimessä mainittu “maailmankäärme” jotka kaikki saa omat vuorosanansa.

Käärme sanoo “joo se olen minä joka nyt peräännyn, taas mua huijattiin :(” sen jälkeen kun seikkailija Hilmar on kalastanu sen syötillä merestä pintaan ja survassu miekalla kuonoon.

Rempsee ja öö tarinallisesti etenevä 😄 ja ainakin rytmi on sellanen… luikerteleva. Hauska.

• @pdm Ei hitto Ida ja Kalle on kyllä just semmonen guilty pleasure 😂 Laulan aina ihan liiotellun herkästi ääni väristen niitä autossa
    Tuli tosta @J n viestistä mieleen Sólstafirin biisi Fjara jota luukutin pari syksyä taaksepäin aivan kokoajan. Muistan käyneeni tästä biisistä ja sen kauneudesta monta vähän sumuista keskustelua niinä iltoina kun kavereiden kanssa istuttiin iltaa, soitettiin kitaraa, kuunneltiin musiikkia ja laulettiin.

Ne oli myös niitä aikoja kun mulla soi Deafheaven älppäriltä aivan jatkuvasti. Kannattaa kuunnella esimerkiks Dream House ja Baby Blue. Sanottiin tämmöstä musiikkia tilttausmusiikiksi, toimii tosi hyvin aamuyöllä joskus viiden aikaan.

• Örinä hevistä tuli mieleen tämä
    VADER - Sword Of The Witcher

En kauheasti kuuntele örinää, pois lukien Disturbed, joka sekään ei ole täyttä örinää, mutta tämä biisi on kovassa kulutuksessa 😄 Pakko ollut tykätä, kun suosikki kirja/pelisarja aiheena…

Okei, Slipknotilta jotkut kappaleet menee myös, eikä sekään ole pelkkä örinä bändi.

• Sekalaisen sakin omistaja

Tällä hetkellä rakkautena Nihghtwish, jota isän kanssa soitetaan aina täysiä autossa. Bändin biiseistä en osaa ollenkaan valita suosikkiani 😅 En tiiä yhtyykö kukaan tällasen 13-vuotiaan likan lempibändi -mielipiteeseen, mut anyway (en oo jaksanu lukee kaikkia aiempia viestejä 😅)

• Uusinta uutta VNV Nationilta: When is the future. Aivan mahtava biisi! Soi tänään autossa loopilla Hyvinkäältä Tampereelle, onnea on hyvät kajarit. VNV Nationilla on keikka Tukholmassa ens tammikuussa ja tässä kovasti harkitsen, että jos lähtisi sinne… Seuraa löytyisi melko varmasti, tämä mainittu musiikkitukihenkilö on fani myös itse, niin ettei tarttis yksin.

@meea hei joku muukin kuuntelee Kaleoo! ❤ Ja vitsi aloin kyllä kiinnostua tosta @J n mainitsemasta Skámöldista. Viikinkimetallia! ❤ Täytyy varmaan kuunnella pari muutakin biisiä niiltä. Enkä ees oo mikään örinän ystävä, mutta silläkin on paikkansa hyvissä biiseissä. 😄

Öääh… Jaksaisinkohan listata jotain omia suosikkeja… Kuuntelen kans tosi laidasta laitaan musaa fiiliksen mukaan. Lemppari “genrejä” on ehkä semmonen reipas suora rokki ja toisaalta taas semmonen hipsteri himmailu. Tässä jotain eniten kuunneltuja.

Rokimpaa:
    Royal Republic - Tommy Gun, When I See You Dance With Another
    Dropkick Murphys - Rose Tattoo, I’m Shipping Up To Boston
    Five Finger Death Punch - Gone Away
    Kotiteollisuus - Minä Olen
    Maj Karma - 101 Tapaa Olla Vapaa
    Rammstein - Du Hast, Amerika
    Volbeat - Seal The Deal
    Metallica - Moth Into Flame

Himmailua:
    Ásgeir - Going Home (tätä en ole kyllä hetkeen pystynyt kuuntelemaan itkemättä, kun tulee meidän keväällä lopetettu rakas issikkavanhus mieleen 💔 ), Nýfallið regn
    Kaleo - Vor í Vaglaskógi
    The Lumineers - Ophelia
    James Bay - Hold Back The River

Jotain ihan muuta:
    Swedish House Mafia - Greyhound
    DJ Snake, Lil Jon - Turn Down for What
    Ruudolf - Beibi Haluu Bailaa, Jalokivii Tiputtelen
    Karri Koira - Lähe Mun Kaa

• @alexiina-c / Joo se laulaja yllättää, jos ei heti samalla kato sitä videoo 😀

• @hanne / Jep, Kaleo on ❤ Ja sieltä tuli lisää 5FDP 😄
    Volbeatilta itelle uppoo Lonesome Rider 🙂

• Piirrosharrastajat

@hanne Skálmöld on ihana, joka albumi on niinku oma juonellinen tarinansa ja niissä on kaikkee siistiä jos tykkää viikinkitaruista ja saagoista ja sjahgsjfshshhsgscs tykkään vaan niistä ihan sikana.

Toinen sellanen pikkusen “kevyempi” viikinki-/historiametallibändi on norjalainen Glittertind. Suosittelen jos Skálmöld kiinnosti, Glittertind on ehdottomasti sellanen vähän söpömpi versio samasta genrestä.

Tai on niilläki örinää, varsinkin vanhemmilla albumeilla. Evige Asatro (2009) ja Djevelsvart (2013) on tosi örinää.

Mut niillä vaihtelee sävy vähän albumin mukaan, 2015 tuli albumi Blåne for Blåne ja se on ihan sellasta indiefolkkia vähän Noah & the Whalen tai Lumineersin viboilla. Tehty kai niinku jolleki toisen maailmansodan juhlavuodelle ja puhu norjalaisten hiljasesta vastarinnasta natsimiehityksen alla.

Ja nyt uusin albumi “Himmelfall” puhuu sit uskonpuhdistuksesta ja sitä seuranneista Euroopan uskonsodista. Siinä ne yhdistää öö… kirkkourkuja, metallia ja folkrockia :–D ja niil oli yks biisi siinä jolla ne dissas vaan Trumpiakin joten 👌

@meea joo toi on kanssa hyvä! Ylipäätään Volbeatilla on hauska meininki, tommosta humppametallia. 😄
    @J täytyy tutustua tohon Glittertindiinkin! Etenkin toi 2015 albumi alko kiinnostaa. 🙂

Täällä jo aikaisemmin mainittua Hollywood Undeadia suosittelen hurjasti! ❤

Omiin lemppareihin kuuluu paljon räppiä ja etenkin x & peepin tuotannot on kovassa soitossa. Muita maininnan arvoisia Lil Happy Lil Sad, highgucciwaters, Juice WRLD, Bexey ja Lund !

• Tänään aamulla autoradiosta kuulu semmonen bisi kun Olli Antonio - Rullaan spotil ja mä ihastuin ihan täysillä. En tiiä oliko se se valkonen maa ja pikkasen jännän liukas tie työmatkalla, se ettei mulla ollu mitään kiirettä vai se että töissä kuuluu päivät ännärjiiltä sama biisi parhaimmillaan neljä kertaa, mutta rullaan spotil on just jotenkin sitä mitä mä kaipasin. Poikakaverin soittamien cledoksien ja bizien jälkeen tää biisi on jotain uutta!! Niissä on vaa se sama flow ja sama rakenne, en tunnista niitä biisejä toisistaan. MUT TÄÄ BIISI. KIITOS.

Ps. Pyhimyksen vain elämää-versioinnit on hauskoja, ne on niin irvikuvia alkuperäsistä biiseistä. Perutaan häät!!

• Mie kuuntelen aikalailla räppiä, hiphoppia sekä korealaista musiikkia (lähinnä vaan BTS ♥) En muista millon mulla tapahtu semmonen outo käänne elämässä, et yhtäkkiä en voinu liikkua missään ilman kuulokkeita ja musiikkia. Kuuntelen siis lähes kokoajan jotain, sen takia sitä sitten kyllästyykin nopeasti ja joutuu jatkuvasti kaivamaan uutta musaa/odottamaan sitä. Tällä hetkellä mun listalla on kuitenkin seuraavat kappaleet (antakkee mahis k-popillekki jos ette oo ennen kuunnelleet). En kuuntele ollenkaan suomalaista musiikkia, en tiedä mikä siinä tökkii, mutta ei mun korvaan kuulosta mikään suomalainen hyvältä 🤔

Cardi B - Money
    Tee Grizzley - Jetski Grizzley
    A$AP Rocky - Praise The Lord
    G-Eazy - 1942
    BlocBoy JB & Drake - Look Alike
    Future - Transformer
    Eminem - Fall & Venom

BTS lemppareita jos jotain kiinnostaa kuunnella:

Seesaw X I need you
    Baepsae
    Don’t Leave Me
    Agust D (bts jäsenen)
    Love Myself
    Crystal Snow
    MIC Drop ft. Desiigner

• Tämä minun musiikkitukihenkilöni linkkasi viimeksi Grendeliä (kuten New Flesh) ja vähän muutakin industrialia. Sitten kun sanoin että nyt kolisee taas kovaa, totesi siihen että tiedostanhan että tämän musiikin ystäviä ei yleisesti ottaen pidetä normaaleina 😆 Ni? Ni sitte? (kaveri olisi itse ollut menossa kys. bändin keikalle jos olisi ehtinyt)

Ja kun mainitsin siitä etten käy keikoilla yms suunnilleen ikinä niin ens tammikuulle on tiedossa nyt sitten VNV Nationin keikka Tukholmassa. Matkat on varattu, keikkalippuja vissiin kai ei vielä, mutta ilmoitin ottavani yhden. Kaikkea nämä kaverit teettää!

• Ykkönen on Nightwish. ❤ Olen kuunnellut lähes koko ikäni pennusta lähtien Nightwishiä, ja edelleen parhaimmat kappaleet tulee heiltä. Ikuisuussuosikit ovat Ghost Love Score (Tarjan laulamana, vaikka Floorkin vetää tositosi hyvin), Poet and the Pendulum ja uusimmalta levyltä Greatest Show On Earth.
    Rakastan myös Hans Zimmerin tuotoksia, toissa kevään livekeikka oli mahtava!

Kuuntelen toki kaikkea muutakin, örinähevistä k-poppiin ja siitä Disney-elokuvien biiseihin ja Mozartin sävellyksiin. 😀 Kaikki, mikä vain kuulostaa hyvältä, menee. En ole valikoiva.

2

816
Käyttäjät

10.6k
Aiheet

189.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.